Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,334
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تربیت اجتماعی از دیدگاه فردگرایان و نقد آن بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 63

چکیده

 هدف این مقاله, بررسی تربیت اجتماعی از دیدگاه فردگرایان و نقد آن بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی است. علامه طباطبایی در تربیت اجتماعی به هر دو بعد فردی و اجتماعی انسان توجه دارد. به باور وی بین فرد و جامعه ارتباط انکارناپذیری هست. این در حالی است که طرفداران رویکرد اصالت فرد با توجه افراطی و یکجانبه به فرد از اهمیت جامعه غافل مانده اند. هر یک از این دو دیدگاه دلالتهای خاصی در تربیت اجتماعی دارند. تربیت اجتماعی مد نظر علامه دارای ویژگیهایی چون تاکید بر اصلاح وضعیت جامعه, تربیت شغلی و عمومی, تفکر اجتماعی, دینگرایی, اراده و اختیار و تربیت برای زندگی در جامعه جهانی است. این موارد می تواند به عنوان شاخصهایی برای نقد تربیت اجتماعی فردگرایانه مورد استفاده قرار بگیرد. بدین منظور این مقاله از روش تحلیلی- اسنادی بهره می گیرد. نتایج, نشانگر این است که با وجود برخی از مشترکات در این دو دیدگاه, علامه به دلیل توجه همزمان به فرد و جامعه دید غنی تر و همه جانبه تری نسبت به تربیت اجتماعی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، منیره، نوروزی، رضاعلی، و بختیارنصرآبادی، حسنعلی. (1390). تربیت اجتماعی از دیدگاه فردگرایان و نقد آن بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 19 (دوره جدید)(12)، 39-63. SID. https://sid.ir/paper/483745/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی منیره، نوروزی رضاعلی، بختیارنصرآبادی حسنعلی. تربیت اجتماعی از دیدگاه فردگرایان و نقد آن بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1390؛19 (دوره جدید)(12):39-63. Available from: https://sid.ir/paper/483745/fa

    IEEE: کپی

    منیره عابدی، رضاعلی نوروزی، و حسنعلی بختیارنصرآبادی، “تربیت اجتماعی از دیدگاه فردگرایان و نقد آن بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 19 (دوره جدید)، no. 12، pp. 39–63، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483745/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا