مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش خودکارآمدی ریاضی، جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 212

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر متغیر انگیزشی جهت گیری هدفی و اضطراب امتحان بر عملکرد درس ریاضی‏, با میانجی گری خودکارآمدی ریاضی‏, می باشد. برای انجام این تحقیق 240 دانش آموز, 120 دختر و 120 پسر‏‏, پایه دوم رشته ریاضی دبیرستان های دولتی شهر تهران به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه های جهت گیری هدفی, خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی را تکمیل نمودند. همچنین, به منظور سنجش میزان عملکرد تحصیلی در درس ریاضی از نمره های امتحان پایان سال درس ریاضیات استفاده شد. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که خودکارآمدی ریاضی میانجی مناسبی در رابطه جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی با عملکرد ریاضی نیست؛ اما مسیرهای مستقیم هدف تبحرگرا با خودکارآمدی ریاضی, هدف عملکردگریز با خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی با خودکارآمدی ریاضی معنی دار بودند. بالاخره, یک مدل اصلاحی, با میانجی گری اضطراب ریاضی, نیز آزمایش شد و برازنده تر از مدل با میانجی خودکارآمدی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهنی کرم زاده، مانا، حجازی، الهه، خان زاده، علی، و حجازی، باقر. (1389). نقش خودکارآمدی ریاضی, جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 17(2 (پیاپی 92-91))، 187-212. SID. https://sid.ir/paper/483907/fa

    Vancouver: کپی

    شهنی کرم زاده مانا، حجازی الهه، خان زاده علی، حجازی باقر. نقش خودکارآمدی ریاضی, جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1389؛17(2 (پیاپی 92-91)):187-212. Available from: https://sid.ir/paper/483907/fa

    IEEE: کپی

    مانا شهنی کرم زاده، الهه حجازی، علی خان زاده، و باقر حجازی، “نقش خودکارآمدی ریاضی, جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 17، no. 2 (پیاپی 92-91)، pp. 187–212، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button