مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 168

چکیده

 این پژوهش با عنوان «تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12» از نوع پژوهش علی - مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطه 12 شامل واحدهای بوئین زهرا, پرند, تاکستان, دماون, رودهن, شهرقدس (شهریار), فیروزکوه, قزوین, قم, کرج و ورامین هستند که در نیمسال اول 89-88 مشغول تحصیل بوده اند. روش نمونه گیری, تصادفی طبقه ای ساده است و از بین واحدهای رودهن, دماوند, فیروزکوه و اسلام شهر از هر واحد 100 نفر مشخص شد. در مجموع نمونه آماری شامل 400 نفر بود با 0.10 ریزش آماری که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر در نظر گرفته شدند. ابزار پژوهش با عنایت به پیشینه پژوهش و تعیین مولفه های ارزشیابی, پرسشنامه محقق ساخته 25 سوالی با مقیاس 5 گزینه ای است. آلفای کرونباخ آن 0.73 محاسبه گردیده است. مولفه های اصلی ارزشیابی از استادان شامل: 1. قوانین و مقررات, 2. روابط انسانی, 3. شیوه تدریس, 4. کیفیت تدریس است. آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد, فرض صفر بر وجود رابطه خطی بین قوانین و مقررات و کیفیت تدریس تاکید می کند. بین روابط انسانی و کیفیت رابطه, شیوه تدریس و کیفیت تدریس, قوانین و مقررات و روابط انسانی رابطه مستقیم وجود دارد. بین قوانین و مقررات و شیوه تدریس نیز رابطه مستقیم وجود دارد. آزمون فریدمن نشان می دهد فرض صفر مبنی بر یکسان بودن هر یک از مؤلفه ها رد نمی شود, به عبارت دیگر هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بنی سی، پریناز، و دلفان آذری، قنبرعلی. (1389). تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12. پژوهش اجتماعی، 3(6)، 155-168. SID. https://sid.ir/paper/486404/fa

Vancouver: کپی

بنی سی پریناز، دلفان آذری قنبرعلی. تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12. پژوهش اجتماعی[Internet]. 1389؛3(6):155-168. Available from: https://sid.ir/paper/486404/fa

IEEE: کپی

پریناز بنی سی، و قنبرعلی دلفان آذری، “تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12،” پژوهش اجتماعی، vol. 3، no. 6، pp. 155–168، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486404/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button