Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثرات هالوتان بر یادگیری و تثبیت حافظه در موش های سفید آزمایشگاهی نر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 ترکیبات بیهوش کننده استنشاقی دسته مهمی از مواد فارماکولوژیک مصرفی در کلینیک را تشکیل می دهند. هالوتان یکی از ترکیبات مربوط به این دسته است که اثرات آن بر حافظه مورد سوال می باشد. در این مطالعه 7 گروه ده تایی از رتها A) تا (G جهت تعیین اثرات هالوتان بر یادگیری و تثبیت حافظه مورد استفاده قرار گرفتند. رت های گروه A در محفظه آموزش اجتنابی غیرفعال (Passive Avoidance Box) یکبار آموزش دیده و 24 ساعت بعد تست شدند. گروه B و C پس از یکبار آموزش بلافاصله به ترتیب برای مدت زمان 15 و 60 دقیقه در معرض بیهوشی با هالوتان 3% قرار گرفتند؛ گروه های D و E قبل از آموزش برای مدت 15 و 60 دقیقه با هالوتان 3% بیهوش شده و پس از به هوش آمدن یکبار آموزش یافتند. در گروه F آموز رت ها تا یادگیری کامل آنها ادامه یافت و این گروه در معرض هالوتان واقع نشدند. گروه G قبل از آموزش, با هالوتان بیهوش شده و پس از به هوش آمدن تا یادگیری کامل چندین بار آموزش یافتند. تست یادگیری تمام گروه ها 24 ساعت پس از آموزش انجام پذیرفت. استفاده از هالوتان بلافاصله پس از آموزش تاثیر معنی داری بر تثبیت حافظه نداشته است, استفاده از هالوتان قبل از آموزش تداخلی در یادگیری حیوان نداشته است, در حالی که فراخوانی حافظه (Retrieval) را به طور معنی داری تحت تاثیر قرار داده است (P<0.05). ماده بیهوشی هالوتان بر یادگیری و تثبیت حافظه بی تاثیر است. استفاده از هالوتان قبل از آموزش فراخوانی حافظه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ببری، شیرین، خامنه، سعید، و معتمدی، فرشته. (1381). بررسی اثرات هالوتان بر یادگیری و تثبیت حافظه در موش های سفید آزمایشگاهی نر. علوم دارویی (pharmaceutical sciences)، -(2)، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/48655/fa

    Vancouver: کپی

    ببری شیرین، خامنه سعید، معتمدی فرشته. بررسی اثرات هالوتان بر یادگیری و تثبیت حافظه در موش های سفید آزمایشگاهی نر. علوم دارویی (pharmaceutical sciences)[Internet]. 1381؛-(2):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/48655/fa

    IEEE: کپی

    شیرین ببری، سعید خامنه، و فرشته معتمدی، “بررسی اثرات هالوتان بر یادگیری و تثبیت حافظه در موش های سفید آزمایشگاهی نر،” علوم دارویی (pharmaceutical sciences)، vol. -، no. 2، pp. 1–8، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/48655/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا