Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,340
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

833
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه و هدف: امروزه با شکل گیری رویدادهای جدید ورزشی فرصت مناسبی برای پرداختن به ورزش های مدرن برای بانوان ایجاد شده است. بنابراین اداره باشگاه های بانوان مستلزم تخصص بالایی است. باشگاه ها باید به نیازهای مشتریان توجه کنند و جهت دست یابی به اهداف بازاریابی, پیوسته کیفیت خدمات را ارتقا دهند. باشگاه بانوان زمانی خواهد توانست مشتریان بیشتری را جذب کند و به حفظ آنها امیدوار باشد که به کیفیت خدمات و ارتقای آن در جنبه های مختلف از شرایط فیزیکی گرفته تا توجه به مشکلات مشتریان, پاسخگویی به نیازهای آنها و به کارگیری کارکنان معتمد اهمیت بدهد. هدف از پژوهش حاضر تعیین ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران است.روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است و محققان با پرسشنامه های استاندارد کیفیت خدمات و رضایتمندی و وفاداری به گردآوری داده ها پرداختند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی برای توصیف متغیرها درجامعه تحقیق انجام شد. از روش های آماری کولموگروف اسمیرنف, اسپیرمن و رگرسیون چندگانه نیز برای تحلیل داده ها در سطح معناداری p£0.05 استفاده گردید. جامعه آماری شامل کلیه بانوان باشگاه های استان مازندران است که حداقل دارای شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در آن باشگاه دارند نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای ـ خوشه ای 341 نفر تعیین گردید.یافته ها: بین همه ابعاد کیفیت خدمات باشگاهای ورزشی بانوان استان مازندران و میزان رضایت مندی و وفاداری مشتریان, ارتباط معنی دار و مثبتی وجود دارد. همچنین, هر یک از ابعاد کیفیت خدمات به تنهایی, مقداری از تغییرات رضایت مندی و وفاداری مشتریان را پیش بینی می کنند؛ به نحوی که عوامل ملموس (%31.6), قابلیت اعتماد (%57.6), اطمینان (%53.1), پاسخگویی (%52.2) و همدلی (%54.5) تغییرات رضایت مندی مشتریان را توصیف می نمایند.بحث و نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر کیفیت خدمات در رضایت مندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران نقش مهمی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی، رقیه، حسینی، سیدعماد، و فرزام، فرزان. (1394). ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 11(22)، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/486659/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی رقیه، حسینی سیدعماد، فرزام فرزان. ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1394؛11(22):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/486659/fa

    IEEE: کپی

    رقیه سعیدی، سیدعماد حسینی، و فرزان فرزام، “ارتباط کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بانوان استان مازندران،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 11، no. 22، pp. 29–38، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا