Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,390
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره بانک سامان)

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 174

چکیده

 از آنجا که پیدایش بانکداری الکترونیک در ایران امری تقریبا جدید است, مقابله با مقاومت مشتریان نسبت به پذیرش این فناوری اهمیت بالایی دارد. بانک سامان به عنوان اولین بانک ارائه دهنده خدمات الکترونیک برای حفظ پیشرو بودن در این عرصه باید تلاش کند تا در پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان مقدم باشد, بنابراین باید زودتر از سایرین عوامل موثر را با تمرکز بر مشتریانش شناسایی و موانع پذیرش را بر طرف سازد. هدف این مقاله, شناسایی عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان بانک سامان است. بدین منظور با استفاده از مدل های موجود در ادبیات, متغیرها و عوامل بالقوه تاثیرگذار در پذیرش بررسی شده, پرسشنامه ای طراحی شده است. تجزیه وتحلیل داده ها بر اساس آمار توصیفی و مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام شده است. نتایج نشان می دهد, عوامل مفید بودن, سازگاری, سهولت استفاده و شرایط تسهیل کننده تاثیر معناداری بر پذیرش هر چهار ابزار بانکداری الکترونیک یعنی کارت بانک, تلفن بانک, اینترنت بانک و موبایل بانک دارند. همچنین عامل ریسک پذیری نیز در پذیرش موبایل بانک تاثیر معنادار دارد و در پذیرش کارت بانکی نسبت به اینترنت بانک و تلفن بانک تاثیر ناچیزی دارد که این امر تفاوت بین ابازر کارت و بانکی و ابزارهای جدید بانکداری الکترونیک یعنی تلفن بانک, موبایل بانک و اینترنت بانک را نشان می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمیان، مژده، عیسایی، محمدتقی، میکاییلی، فتاح، و طباطبایی، محسن. (1391). عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره بانک سامان). مدیریت فناوری اطلاعات، 4(11)، 155-174. SID. https://sid.ir/paper/486855/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمیان مژده، عیسایی محمدتقی، میکاییلی فتاح، طباطبایی محسن. عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره بانک سامان). مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1391؛4(11):155-174. Available from: https://sid.ir/paper/486855/fa

    IEEE: کپی

    مژده هاشمیان، محمدتقی عیسایی، فتاح میکاییلی، و محسن طباطبایی، “عوامل موثر بر پذیرش ابزارهای بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان (پیمایشی درباره بانک سامان)،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 4، no. 11، pp. 155–174، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا