مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر اشاعه کسب و کار الکترونیک در سازمان های ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 40

چکیده

 با توجه به سرعت تغییرات در عصر اطلاعات سازمان های ایرانی بایستی هر چه سریع تر در مسیر بهینه سازی کسب و کار الکترونیکی گام بردارند. در راستای دستیابی به این هدف استراتژیک, پژوهش حاضر عوامل موثر بر اشاعه کسب و کار الکترونیکی در دو بعد یکپارچه سازی درونی و اشاعه بیرونی را در قالب یک مدل مفهومی بر اساس چارچوب «تکنولوژی - سازمان - محیط» بررسی می کند. هدف این مدل بررسی تاثیر عوامل تکنولوژیکی (زیرساخت و تخصص سیستم اطلاعاتی), عوامل سازمانی (سازگاری سازمانی, مزایای مورد انتظار کسب و کار الکترونیکی, پشتیبانی مدیریت ارشد و قابلیت یادگیری سازمانی) و عوامل محیطی (فشار رقابتی, آمادگی شرکای تجاری و محیط قانونی) بر اشاعه کسب و کار الکترونیکی است. این مدل توسط نود مدیر آشنا و درگیر در پروژه های سیستم اطلاعاتی, سازمان هایی که در راستای کسب و کار الکترونیکی اقدام کرده اند, از طریق پرسشنامه سنجش و آزمون شد. روش تحقیق این پژوهش, توصیفی و از نوع همبستگی - مدل معادلات ساختاری محسوب می شود. نتایج پژوهش نشان داد, عوامل سازمانی بر یکپارچه سازی درونی و عوامل محیطی و یکپارچه سازی درونی بر اشاعه بیرونی اثر مثیت و معناداری دارند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد, عوامل تکنولوژیکی بر اشاعه کسب و کار الکترونیکی تااثیری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی نسب، منیژه، و تقوی، سیده صفیه. (1391). عوامل تاثیرگذار بر اشاعه کسب و کار الکترونیک در سازمان های ایرانی. مدیریت فناوری اطلاعات، 4(10)، 25-40. SID. https://sid.ir/paper/486859/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی نسب منیژه، تقوی سیده صفیه. عوامل تاثیرگذار بر اشاعه کسب و کار الکترونیک در سازمان های ایرانی. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1391؛4(10):25-40. Available from: https://sid.ir/paper/486859/fa

    IEEE: کپی

    منیژه حقیقی نسب، و سیده صفیه تقوی، “عوامل تاثیرگذار بر اشاعه کسب و کار الکترونیک در سازمان های ایرانی،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 4، no. 10، pp. 25–40، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button