مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,935
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تجربیات برند بر تمایل به پرداخت بالاتر

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 28

چکیده

 یکی از مفاهیمی که اخیرا مورد توجه متخصصان حوزه رفتار مصرف کننده قرار گرفته تجربه برند است. این مفهوم به تجربیاتی اطلاق می گردد که نشأت گرفته از مجموعه تعاملات مشتری با محصول, سازمان و یا بخشی از آن بوده که سبب تحریک عکس العمل های او می گردد. هدف این پژوهش بررسی میزان تاثیر تجربه برند بر تمایل به پرداخت بالاتردر میان 385 نفر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه است که از موبایل های شرکت های سامسونگ,اپل, نوکیا, سونی, سونی اریکسون و ال جی استفاده می نمایند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش, پرسشنامه با طیف لیکرت پنج تایی می باشد. روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای متناسب با حجم جامعه است که جهت آزمون فرضیات از نرم افزار لیزرل استفاده گردیده است. نتایج نشان می دهد فرضیات تاثیر تجربه برند بر اعتبار برند ونگرش برند پذیرفته و فرضیه تاثیر تجربه برند بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان مورد تایید قرار نگرفته است. همچنین فرضیه تاثیر نگرش برند بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری و تمایل به پرداخت بالاتر نیز تایید گردیده است. ضمن آنکه فرضیه تاثیر ارزش ویژه برند بر تمایل به پرداخت بالاتر و همچنین تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری و نگرش برند نیز تایید شده است. نتایج بدست آمده به دلیل جدید بودن موضوع, مدیران را در چگونگی سرمایه گذاری بر مفاهیم مختلف برند یاری نموده و می تواند گامی به سوی متمایز ساختن برند سازمان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رئیسی فر، کامیار، بختیاری، حامد، و طاهری، مهرداد. (1392). بررسی تاثیر تجربیات برند بر تمایل به پرداخت بالاتر. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 10(32)، 15-28. SID. https://sid.ir/paper/486917/fa

    Vancouver: کپی

    رئیسی فر کامیار، بختیاری حامد، طاهری مهرداد. بررسی تاثیر تجربیات برند بر تمایل به پرداخت بالاتر. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1392؛10(32):15-28. Available from: https://sid.ir/paper/486917/fa

    IEEE: کپی

    کامیار رئیسی فر، حامد بختیاری، و مهرداد طاهری، “بررسی تاثیر تجربیات برند بر تمایل به پرداخت بالاتر،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 10، no. 32، pp. 15–28، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/486917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button