Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

412
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوشه بندی مشتریان بیمه بر اساس ارزش های مورد انتظار

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 163

چکیده

 هدف ما در این پژوهش, بخش بندی مشتریان یک شرکت بیمه است. برای این منظور, ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش و همچنین مصاحبه با مشتریان و خبرگان صنعت بیمه, تعداد 30 متغیر به عنوان ارزش های موردانتظار مشتریان شناسایی شد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی, تحلیل خوشه ای K میانگین و آزمون کای دو پیرسون استفاده شد. بعد از مشخص شدن متغیرها, پرسش نامه ای با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تهیه و پس از مشخص شدن روایی و پایایی توزیع و در نهایت تعداد 371 پرسش نامه گردآوری شد. پس از مهیا شدن داده ها با انجام تحلیل عاملی این متغیرها در قالب 5 عامل (کیفیت, مالی, انسانی, ملموس ها و سهولت) خلاصه شدند که این عوامل در مجموع بیش از 62% از واریانس کل را تبیین می کردند. سپس بر اساس نتایج به دست آمده و انجام تحلیل خوشه ای, 4 خوشه از مشتریان (قیمت گرا, خدمت گرا, سهولت گرا و رابطه گرا) شناسایی شد. درنهایت نتایج حاصل از آزمون کای دو پیرسون نشان داد که خوشه های مشتریان از نظر متغیر های سن, وضعیت تاهل, سطح تحصیلات و میزان درآمد تفاوت معناداری با هم دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرکوند، سعید، جوکار، قاسم، و مزیدی، علیرضا. (1393). خوشه بندی مشتریان بیمه بر اساس ارزش های مورد انتظار. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 29(4 (مسلسل 116))، 137-163. SID. https://sid.ir/paper/487952/fa

    Vancouver: کپی

    شیرکوند سعید، جوکار قاسم، مزیدی علیرضا. خوشه بندی مشتریان بیمه بر اساس ارزش های مورد انتظار. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1393؛29(4 (مسلسل 116)):137-163. Available from: https://sid.ir/paper/487952/fa

    IEEE: کپی

    سعید شیرکوند، قاسم جوکار، و علیرضا مزیدی، “خوشه بندی مشتریان بیمه بر اساس ارزش های مورد انتظار،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 29، no. 4 (مسلسل 116)، pp. 137–163، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/487952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا