Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

16,413
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8,455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی سنجش خوانایی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس فرم فرای، گانتیک، فلش، لافلین و کلوز

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف این مطالعه, ارزیابی و سنجش خوانایی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس پنج شاخص و دسترسی به میزان پایبندی محتوای آن به رعایت اصول برنامه ریزی در تنظیم ساختار, است. روش تحقیق تحلیل محتوا از روش های توصیفی و پنج شاخص ارزیابی سطح خوانایی فرای, گانینک, فلش, لافلین و کلوز بود. برای اجرای روش کلوز, یک نمونه تصادفی مرکب از 20 دانش آموز کلاس سوم ابتدایی منطقه 2 آموزش و پرورش قم انتخاب شد و برای جمع آوری اطلاعات از آزمون محقق ساخته استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد: اولا اصل ساده به دشواری در تنظیم محتوای مطالب کتاب رعایت نشده است و از نظر کلمات مطالب از دشوار به ساده و تداوم آن از ساده به دشوار است. ثانیا قدرت خوانایی, سطح کلاسی و سطح سنی مطالب نسبت به کلاس سوم تناسب ندارد. ثالثا از لحاظ سبک, سطح مطالب معمولی, هجاها خیلی دشوار و تخمین آن برحسب درجه های آموزش رسمی درحد بسیار بالایی است. رابعا محتوای مطالب در حد فشار روانی واسترس زاست و توانایی آموزش مستقل را ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فضل الهی قمشی، سیف اله، و ملکی توانا، منصوره. (1390). ارزیابی سنجش خوانایی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس فرم فرای, گانتیک, فلش, لافلین و کلوز. مطالعات برنامه درسی، 6(22)، 141-162. SID. https://sid.ir/paper/488449/fa

    Vancouver: کپی

    فضل الهی قمشی سیف اله، ملکی توانا منصوره. ارزیابی سنجش خوانایی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس فرم فرای, گانتیک, فلش, لافلین و کلوز. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1390؛6(22):141-162. Available from: https://sid.ir/paper/488449/fa

    IEEE: کپی

    سیف اله فضل الهی قمشی، و منصوره ملکی توانا، “ارزیابی سنجش خوانایی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس فرم فرای, گانتیک, فلش, لافلین و کلوز،” مطالعات برنامه درسی، vol. 6، no. 22، pp. 141–162، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488449/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا