Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

895
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

385
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر تدریس به شیوه طرح تدریس اعضای تیم و سخنرانی بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 182

چکیده

 زمینه و هدف: یافتن راهکارهایی موفق در جهت افزایش انگیزه و یادگیری دانشجویان پرستاری از مهمترین اولویتهای آموزش پرستاری به شمار می آید. هدف این مطالعه مقایسه تاثیر آموزش به شیوه طرح تدریس اعضای تیم Team Member Teaching Design (TMTD) و سخنرانی بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری می باشد.روش بررسی: در این مطالعه کارآزمایی میدانی شاهددار تصادفی کلیه دانشجویان ترم شش پرستاری شاغل به تحصیل در نیمسال دوم 92-1391 دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شامل 36 نفر انتخاب و به روش تصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شدند, در یک گروه تدریس پرستاری در فوریت و بحران طی مدت پنج جلسه به روش سخنرانی و گروه دیگر به روش TMTD ارائه گردید. پیشرفت تحصیلی قبل و بعد هر جلسه و در کل و انگیزش تحصیلی با پرسشنامه هارتر که در مطالعات قبلی روایی و پایایی آن تایید شده است, مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 15.5 و آزمون های آماری Paired T Test,  Chi-Square و Independent T Testدر سطح a£0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره آزمون پایانی و آزمون جلسات پنجگانه در هر دو گروه TMTD و سخنرانی افزایش معناداری داشت و میانگین افزایش نمره قبل و بعد از مداخله در گروه TMTD,21±1.6  و در گروه سخنرانی 3±18.2 بود (p=0.01). میانگین نمره انگیزش تحصیلی در گروه TMTD افزایش معناداری نشان داد و در گروه سخنرانی کاهش یافت و تغییرات بین دو گروه معنادار بود (p=0.001).نتیجه گیری: روش TMTD می تواند به طور موثری یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان را افزایش دهد, لذا می توان از این روش به صورت وسیعتر در آموزش دانشجویان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقرب، مرضیه، ناطقی، کبری، و شریف زاده، غلامرضا. (1392). مقایسه تاثیر تدریس به شیوه طرح تدریس اعضای تیم و سخنرانی بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین، 10(3)، 173-182. SID. https://sid.ir/paper/488506/fa

    Vancouver: کپی

    مقرب مرضیه، ناطقی کبری، شریف زاده غلامرضا. مقایسه تاثیر تدریس به شیوه طرح تدریس اعضای تیم و سخنرانی بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین[Internet]. 1392؛10(3):173-182. Available from: https://sid.ir/paper/488506/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه مقرب، کبری ناطقی، و غلامرضا شریف زاده، “مقایسه تاثیر تدریس به شیوه طرح تدریس اعضای تیم و سخنرانی بر یادگیری و انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری،” مراقبت های نوین، vol. 10، no. 3، pp. 173–182، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا