مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پذیرش آموزش الکترونیکی در آموزش عالی: کاربرد نظریه جریان، مدل پذیرش فناوری و کیفیت خدمات الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 136

چکیده

 یکی از مهم ترین تغییرات در حوزه آموزش در عصر اطلاعات شکل گیری نظام آموزش یادگیرنده محور در کنار نظام آموزش معلم محور و به عنوان مکمل آن است. ظهور آموزش الکترونیکی زمینه را بیش از پیش برای کاربرد گسترده آموزش های یادگیرنده محور و سایر تغییرات در رویه های آموزشی فراهم کرده است. بنابراین, شناخت درباره سازواری رفتار یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه ها بسیار ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پذیرش آموزش الکترونیکی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس بود. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل 264 نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس و حجم نمونه 111 نفر بود که به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود. پایایی ابزار سنجش با روش ضریب آلفای کرونباخ (0.6) و روایی آن با روش تحلیل عاملی انجام شد. برای تحلیل داده ها از روش رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که ویژگی های فرد آموزش دهنده و مواد آموزشی از طریق سودمندی درک شده و خوشایندی نیز به طور مستقیم بر قصد استفاده از آموزش الکترونیکی اثر مثبت دارند. ضمن آنکه سودمندی درک شده از بین متغیرهای موجود بیشترین تاثیر را بر قصد استفاده از آموزش الکترونیکی دارد. این در حالی است که طراحی محتوای آموزشی بر سهولت استفاده درک شده اثرگذار نبوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدادادحسینی، سیدحمید، نوری، علی، و ذبیحی، محمدرضا. (1392). پذیرش آموزش الکترونیکی در آموزش عالی: کاربرد نظریه جریان, مدل پذیرش فناوری و کیفیت خدمات الکترونیکی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 19(67)، 111-136. SID. https://sid.ir/paper/488550/fa

    Vancouver: کپی

    خدادادحسینی سیدحمید، نوری علی، ذبیحی محمدرضا. پذیرش آموزش الکترونیکی در آموزش عالی: کاربرد نظریه جریان, مدل پذیرش فناوری و کیفیت خدمات الکترونیکی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1392؛19(67):111-136. Available from: https://sid.ir/paper/488550/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید خدادادحسینی، علی نوری، و محمدرضا ذبیحی، “پذیرش آموزش الکترونیکی در آموزش عالی: کاربرد نظریه جریان, مدل پذیرش فناوری و کیفیت خدمات الکترونیکی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 19، no. 67، pp. 111–136، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/488550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button