مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عادات و مهارت های مطالعه در دانشجویان دندان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 244 | صفحه پایان 250

چکیده

 زمینه و هدف: دانشجویان دندان پزشکی در طول دوره تحصیل خود با حجم زیادی از دروس رو به رو می شوند. داشتن و به کارگیری مهارت های مناسب و صحیح مطالعه در بهبود عملکرد تحصیلی آنان نقش موثری دارد. هدف از انجام این مطالعه, بررسی عادات و مهارت های مطالعه در دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1391 بود.روش کار: مطالعه مقطعی - توصیفی حاضر بر روی دانشجویان دانشکده دندان پزشکی کرمان انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته بر اساس پرسش نامه مهارت و عادات مطالعه Cook شامل 24 سوال 5 گزینه ای (شامل 6 حیطه) بر اساس مقیاس لیکرت بود که نمره بیشتر بیانگر عادات مطالعه بهتر می باشد. پرسش نامه به صورت خودایفا توسط دانشجویان تکمیل شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS و آزمون تحلیل رگرسیون خطی در سطح معنی داری 0.05 مورد تجریه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: 75 مرد (48.1 درصد), 81 زن (51.9 درصد), 121 دانشجوی مجرد (77.6 درصد) و 35 دانشجوی متاهل (29.5 درصد) در مطالعه شرکت کردند. میانگین سنی دانشجویان 23.46±6.09 سال بود. میانگین نمره پرسش نامه 71.32±10.65 از مجموع 120 نمره به دست آمد. بین معدل کل دانشجویان (P=0.049), میانگین ساعات مطالعه (P=0.033) و مطالعه قبل از کلاس (P=0.050) با میانگین نمره پرسش نامه ارتباط آماری معنی داری مشاهده شد. مهارت و عادات مطالعه در 7.7 درصد دانشجویان خوب, در 85.9 درصد دانشجویان متوسط و در 6.4 درصد ضعیف بود. مطالعه روزانه 51.9 درصد دانشجویان در طول ترم کمتر از 2 ساعت بود و 46.8 درصد آنان در بازه امتحانات بیشتر از 8 ساعت مطالعه داشتند.نتیجه گیری: مهارت و عادات مطالعه در دانشجویان دندان پزشکی کرمان متوسط می باشد. برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص می تواند در بهبود و اصلاح روند یادگیری موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ترابی، ملوک، حقانی، جهانگیر، و موسوی، ایمان. (1393). بررسی عادات و مهارت های مطالعه در دانشجویان دندان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 244-250. SID. https://sid.ir/paper/489541/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی ملوک، حقانی جهانگیر، موسوی ایمان. بررسی عادات و مهارت های مطالعه در دانشجویان دندان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):244-250. Available from: https://sid.ir/paper/489541/fa

    IEEE: کپی

    ملوک ترابی، جهانگیر حقانی، و ایمان موسوی، “بررسی عادات و مهارت های مطالعه در دانشجویان دندان پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 244–250، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button