مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه کارکنان آزمایشگاه های تشخیص طبی زنجان در مورد وضعیت و چگونگی برنامه های باز آموزی و انگیزه آنان از شرکت در برنامه ها در سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 29

چکیده

 زمینه و هدف: تشکیل آزمایشگاه مرجع سلامت, خود یک سرفصل جدیدی برای اجرا و ارتقا برنامه های آموزشی جامع می باشد. از طرفی دیگر, آگاهی از دیدگاه مخاطبین برنامه های آموزشی مداوم در مورد جنبه های مختلف این برنامه اهمیت ویژه ای دارد. هدف از این مطالعه, تعیین وضعیت و چگونگی اجرای برنامه های آموزش مداوم از دیدگاه کارکنان آزمایشگاه های پزشکی و انگیزه آنان از شرکت در این برنامه ها بود.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی – مقطعی 89 نفر از پرسنل آزمایشگاهی شهر زنجان در سال 1387 پرسشنامه ای را تکمیل کردند که شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و 23 سوال شامل فهرستی از ویژگی های برنامه های آموزش مداوم, وضعیت مطلوب و انگیزه آنان از شرکت در چنین برنامه هایی بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از فراوانی, میانگین و انحراف معیار صورت پذیرفت و مقایسه بین گروه ها با کمک آزمون مجذور کای انجام شد.یافته ها: نمره میانگین و انحراف معیار برای میزان رضایت از شرکت در برنامه های آموزشی در گذشته 2.1±0.92 و برای میزان ضرورت اجرای برنامه ها 4.39±0.67 بود (ازنمره 5). انگیزه اصلی از شرکت در برنامه های آموزشی مداوم در 58.4 درصد افراد ,تحکیم اطلاعات قبلی و کسب اطلاعات جدید بود و 78.6 درصد آنان, روش حضوری را روش آموزشی مطلوب می داستند.نتیجه گیری: نتایج مبین اینست که اکثریت کارکنان آزمایشگاه ها, نگرش مثبت و انگیزه علمی نسبت به برنامه های آموزش مداوم دارند؛ اگر چه این برنامه ها در گذشته مطابق انتظارات آن ها نبوده است. به هر حال بر مبنای دیدگاه آنان و نیاز سنجی, طراحی پروتکل ویژه ای برای اجرای برنامه های آموزشی مورد نیاز می یاشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سروری زنجانی، رحیم، جلیلوند، احمد، ذبیحیان، سعید، و رمضانی، علی. (1392). دیدگاه کارکنان آزمایشگاه های تشخیص طبی زنجان در مورد وضعیت و چگونگی برنامه های باز آموزی و انگیزه آنان از شرکت در برنامه ها در سال 1387. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(11)، 24-29. SID. https://sid.ir/paper/489658/fa

    Vancouver: کپی

    سروری زنجانی رحیم، جلیلوند احمد، ذبیحیان سعید، رمضانی علی. دیدگاه کارکنان آزمایشگاه های تشخیص طبی زنجان در مورد وضعیت و چگونگی برنامه های باز آموزی و انگیزه آنان از شرکت در برنامه ها در سال 1387. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(11):24-29. Available from: https://sid.ir/paper/489658/fa

    IEEE: کپی

    رحیم سروری زنجانی، احمد جلیلوند، سعید ذبیحیان، و علی رمضانی، “دیدگاه کارکنان آزمایشگاه های تشخیص طبی زنجان در مورد وضعیت و چگونگی برنامه های باز آموزی و انگیزه آنان از شرکت در برنامه ها در سال 1387،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 11، pp. 24–29، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button