Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای آموزشی برنامه درسی پزشکی عمومی

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 213

چکیده

 زمینه و هدف: در بیشتر مواقع از پزشکان انتظار می رود که در زندگی حرفه ای خود علاوه بر تدریس دوره های از پیش طراحی شده, در طراحی برنامه های آموزشی نیز به طور مستقیم مشارکت نمایند. امروزه نظام های آموزشی سنتی برای ایجاد توانمندی های مورد انتظار از پزشکان کافی نیستند. یکی از کاربردهای پیشرفت های جدید علوم شناختی در طراحی برنامه های آموزشی, تدوین راهبردهایی در جهت ارتقای کیفیت برنامه آموزش پزشکی عمومی است. راهبردهای آموزشی, تصمیمات جهت دار بنیادی در یاددهی هستند که هدف آن ها دستیابی به اهداف آموزشی می باشد.روش کار: مقاله حاضر به صورت مرور روایی است که با بررسی منابع کتابخانه ای و الکترونیکی معتبر, مهم ترین راهبردهای آموزشی برنامه درسی پزشکی عمومی را معرفی و توصیف می نماید.یافته ها: مهم ترین راهبردهای آموزشی برنامه درسی پزشکی عمومی عبارتند از «مجموعه راهبردهای دانشجو محوری, یادگیری مبتنی بر مساله, تدریس ادغام یافته یا بین حرفه ای, مبتنی بر جامعه, انتخابی و نظام مند بودن؛ مجموعه راهبردهای مرتبط با محصول, متناسب بودن, بین حرفه ای, دوره های کوتاه تر آموزشی, جایگاه چندگانه و هم زیستی و همچنین مجموعه راهبردهای واقعی بودن, ادغام, بازخورد, یادگیری و ارزشیابی» بودند.نتیجه گیری: هر یک از راهبردهای آموزشی به صورت یک طیف نشان داده می شوند. هر طراح آموزشی باید قبل و در حین تدوین برنامه آموزشی, جایگاه هر یک از اجزای برنامه درسی را در هر یک از این طیف ها مشخص نماید. بر اساس هر یک از راهبردهای انتخابی باید مداخلاتی در برنامه درسی صورت گیرد تا این راهبردها عملیاتی شوند؛ به طوری که نتایج ارزشیابی و شواهد حاصل از مداخلات در برنامه, این اطمینان را به طراحان برنامه بدهد که کیفیت برنامه ارتقا یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سلیمان، جاویدان، فاطمه، و دهقان، محمدصادق. (1393). راهبردهای آموزشی برنامه درسی پزشکی عمومی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 205-213. SID. https://sid.ir/paper/489719/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سلیمان، جاویدان فاطمه، دهقان محمدصادق. راهبردهای آموزشی برنامه درسی پزشکی عمومی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):205-213. Available from: https://sid.ir/paper/489719/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان احمدی، فاطمه جاویدان، و محمدصادق دهقان، “راهبردهای آموزشی برنامه درسی پزشکی عمومی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 205–213، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا