Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,596
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هراس اجتماعی و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 235

چکیده

 زمینه و هدف: هراس اجتماعی (Social phobia) یکی از اختلالات شایع روان پزشکی است که به صورت ترس از ارزیابی شدن یا مشاهده شدن توسط دیگران بروز می کند. با وجود این که صحبت کردن در میان جمع یکی از ملزومات سیستم های آموزشی می باشد و هراس اجتماعی به علت ترس از صحبت کردن در جمع می تواند باعث کاهش عملکرد تحصیلی افراد شود, تاکنون مطالعات اندکی به بررسی شیوع این اختلال در میان دانشجویان در ایران پرداخته اند. این مطالعه با هدف بررسی شیوع هراس اجتماعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آن ها صورت گرفت.روش کار: پژوهش حاضر بر روی 700 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند, انجام شد. جهت انجام مطالعه از پرسش نامه های هراس اجتماعی, مقیاس مختصر ترس از ارزیابی منفی و پرسش نامه خصوصیات دموگرافیک و عملکرد تحصیلی استفاده گردید.یافته ها: در بین دانشجویان مورد بررسی, 40.6 درصد افراد مبتلا به هراس اجتماعی بودند. از لحاظ میانگین معدل, تفاوت معنی داری بین دو گروه مبتلا به هراس اجتماعی و غیر مبتلا یافت نشد, اما افراد مبتلا به طور معنی داری بر این باور بودند که عملکرد تحصیلی آن ها به علت هراس از صحبت کردن در جمع کمتر از واقع می باشد. تنها 4.1 درصد افراد مبتلا به هراس اجتماعی به روان پزشک مراجعه کرده بودند.نتیجه گیری: اقدامات پیشگیرانه جهت تشخیص به موقع افراد مبتلا و در نتیجه کاهش عوارض هراس اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مظهری، شهرزاد، اخلاص پور، مریم، و بنازاده، نبی. (1393). هراس اجتماعی و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 227-235. SID. https://sid.ir/paper/490480/fa

Vancouver: کپی

مظهری شهرزاد، اخلاص پور مریم، بنازاده نبی. هراس اجتماعی و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):227-235. Available from: https://sid.ir/paper/490480/fa

IEEE: کپی

شهرزاد مظهری، مریم اخلاص پور، و نبی بنازاده، “هراس اجتماعی و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 227–235، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/490480/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا