مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,164
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نتایج در دو بیمارستان تامین اجتماعی تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 68

چکیده

 زمینه: مدیران در سال های اخیر به مساله ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی توجه بیش تری نموده و استفاده از الگوی تعالی سازمانی به منظور شناسایی میزان دستیابی سازمان ها به کیفیت, عملکرد برتر و میزان رشد آگاهی آنها نسبت به اهمیت کیفیت و تعالی عملکرد با استقبال رو به رو شده است.هدف: مطالعه با هدف ارزیابی نتایج در دو بیمارستان منتخب تامین اجتماعی استان تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی در سال 1384 در بیمارستان های البرز کرج و شهدای پانزده خرداد ورامین انجام شد. این بیمارستان ها گواهی نامه ایزو 9001 را دریافت نموده ا ند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه استاندارد الگوی تعالی سازمانی بود که طی جلسه های کار گروهی و مصاحبه با مدیران و با مراجعه به مستندات واحدهای مختلف, بر اساس 4 معیار نتایج در بیمارستان های مورد مطالعه تکمیل شد.یافته ها: بالاترین امتیاز (%56.5) مربوط به معیار نتایج کلیدی عملکرد و سپس نتایج مشتری (%46.1), نتایج جامعه (%40.6) و نتایج کارکنان (%39) در بیمارستان پانزده خرداد بود. از 500 امتیاز کل معیارهای نتایج, امتیاز بالاتر مربوط به بیمارستان ورامین با 236.1 امتیاز و سپس بیمارستان البرز با 212.2 امتیاز بود.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها به نظر می رسد الگوی تعالی سازمانی در برطرف کردن نارسایی موجود در بخش بهداشت و درمان از توانایی بالایی برخوردار باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، محمدرضا، و ایزدی، احمدرضا. (1387). مقایسه نتایج در دو بیمارستان تامین اجتماعی تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 12(2 (پیاپی 47))، 63-68. SID. https://sid.ir/paper/49057/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی محمدرضا، ایزدی احمدرضا. مقایسه نتایج در دو بیمارستان تامین اجتماعی تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1387؛12(2 (پیاپی 47)):63-68. Available from: https://sid.ir/paper/49057/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا ملکی، و احمدرضا ایزدی، “مقایسه نتایج در دو بیمارستان تامین اجتماعی تهران بر اساس الگوی تعالی سازمانی،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 12، no. 2 (پیاپی 47)، pp. 63–68، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49057/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا