مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علاقه دانشجویان دندان پزشکی قزوین نسبت به رشته تحصیلی خود و ارزیابی محیط آموزشی (95-1394)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه: داشتن علاقه و انگیزه نسبت به رشته تحصیلی شرط لازم برای موفقیت در آن رشته بوده و محیط آموزشی یکی از عوامل تاثیرگذار بر این علاقمندی است. هدف: این مطالعه با هدف بررسی میزان علاقمندی دانشجویان دندان پزشکی قزوین به رشته دندان پزشکی و ارتباط آن با عوامل مربوط به محیط آموزشی انجام شد. مواد و روش ها: در این تحقیق تحلیلی, 96 دانشجوی ورودی 92-1389 در دانشکده دندان پزشکی قزوین با استفاده از روش سرشماری انتخاب و با یک پرسش نامه با روایی و پایایی تایید شده در مطالعات قبلی ارزیابی گردیدند. خصوصیات دموگرافیک, علاقمندی نسبت به رشته تحصیلی و عوامل مربوط به محیط آموزشی توسط شرکت کنندگان تعیین و با اختصاص امتیازات از صفر تا 4 به پاسخ های شرکت کنندگان از آنالیز رگرسیون برای تعیین اثرات متغیرهای مختلف بر علاقمندی به رشته تحصیلی و ارزیابی آن ها از محیط آموزشی استفاده شد. یافته ها: 56.4 درصد دانشجویان به رشته دندان پزشکی کاملا علاقمند بودند. همچنین, 56.4 درصد معتقد بودند اساتید از روش های نوین در برنامه آموزشی خود استفاده می کنند. 86.1 درصد دانشجویان میزان مشارکت خود را در اتخاذ تصمیمات موثر بر شرایط تحصیلی خود را کم می دانستند. متغیرهای جنس (P<0.023) و وضعیت بومی یا غیربومی دانشجویان (P<0.012) اثرات معنی داری در ارزیابی های آن ها از محیط آموزشی داشت. نتیجه گیری: در مجموع دانشجویان دندان پزشکی قزوین به رشته تحصیلی خود علاقمند بوده و محیط آموزشی دانشکده در حیطه های مختلف توانایی و قابلیت های مثبت و سازنده ای داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازی، مریم، رحمانی، نفیسه، لطفیان، ملیحه، و خیراندیش، علی. (1397). بررسی علاقه دانشجویان دندان پزشکی قزوین نسبت به رشته تحصیلی خود و ارزیابی محیط آموزشی (95-1394). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 22(1 (پی در پی 96) )، 61-69. SID. https://sid.ir/paper/49088/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازی مریم، رحمانی نفیسه، لطفیان ملیحه، خیراندیش علی. بررسی علاقه دانشجویان دندان پزشکی قزوین نسبت به رشته تحصیلی خود و ارزیابی محیط آموزشی (95-1394). مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1397؛22(1 (پی در پی 96) ):61-69. Available from: https://sid.ir/paper/49088/fa

    IEEE: کپی

    مریم شیرازی، نفیسه رحمانی، ملیحه لطفیان، و علی خیراندیش، “بررسی علاقه دانشجویان دندان پزشکی قزوین نسبت به رشته تحصیلی خود و ارزیابی محیط آموزشی (95-1394)،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 22، no. 1 (پی در پی 96) ، pp. 61–69، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/49088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button