مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تبلیغات محیطی (تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری)بر ترغیب مخاطب به خرید کالا در منطقه 14 تهران

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 149

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی «نقش تبلیغات محیطی (تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری) بر ترغیب مخاطب به خرید کالا» می باشد. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است. پس از پرشدن پرسشنامه ها, جداول توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss بدست آمده و تحلیل شد. جامعه آماری در این پژوهش, ساکنین منطقه 14 شهرداری شهر تهران است که با توجه به فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 384 نفر بدست آمده است.روش نمونه گیری, خوشه ای چند مرحله ای است. پس از پیمایش و تحلیل داده ها با توجه به نتایجی که به دست آمد می توان گفت بیشتر پاسخگویان:به تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها توجه کرده اند.کالایی را که بر روی اتوبوس, تبلیغش را دیده اند, را خریداری کرده اند.از بین کالاهایی که بر روی اتوبوس, تبلیغش را دیده اند, لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری کرده اند. برخلاف نیاز خود, با توجه به تبلیغ کالایی آن را خریداری کرده اند.تبلیغات بدنه اتوبوس نظر افراد را جلب کرده است.به تبلیغات اتوبوسی, تبلیغات تلویزیون های شهری, تبلیغات بیلبورد و تبلیغات مترو اعتماد دارند.اما به بروشورهای تبلیغاتی و تبلیغات فروشگاهی اعتماد چندانی ندارند.و بیشتر افراد اعتقاد دارند که:محور اصلی تبلیغات اتوبوسی ترغیب به خرید کالا است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مجیدی قهرودی، نسیم، و عباسی، فرزانه. (1391). نقش تبلیغات محیطی (تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری)بر ترغیب مخاطب به خرید کالا در منطقه 14 تهران. فرهنگ ارتباطات، 2(6)، 127-149. SID. https://sid.ir/paper/491582/fa

    Vancouver: کپی

    مجیدی قهرودی نسیم، عباسی فرزانه. نقش تبلیغات محیطی (تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری)بر ترغیب مخاطب به خرید کالا در منطقه 14 تهران. فرهنگ ارتباطات[Internet]. 1391؛2(6):127-149. Available from: https://sid.ir/paper/491582/fa

    IEEE: کپی

    نسیم مجیدی قهرودی، و فرزانه عباسی، “نقش تبلیغات محیطی (تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری)بر ترغیب مخاطب به خرید کالا در منطقه 14 تهران،” فرهنگ ارتباطات، vol. 2، no. 6، pp. 127–149، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/491582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button