مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان سال های پنجم و ششم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مورد آموزش عملی و عوامل موثر بر آن

صفحات

 صفحه شروع 236 | صفحه پایان 243

چکیده

 زمینه و هدف: در نظر گرفتن نظرات دانشجو, جزء کلیدی فرایند آموزش دندان پزشکی می باشد. هدف از این مطالعه, بررسی دیدگاه دانشجویان سال های پنجم و ششم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ‏مورد آموزش عملی و عوامل موثر بر آن در سال تحصیلی 91-1390 بود.روش کار: مطالعه توصیفی - تحلیلی حاضر بر روی 108 دانشجوی سال های پنجم و ششم دندان پزشکی زاهدان که به روش سرشماری انتخاب شده بودند, انجام شد. پرسش نامه تغییر یافته کیفیت آموزش بالینی (با روایی و پایایی تایید شده) در میان دانشجویان نیمه دوم تمام روتیشن ها در نیم سال اول سال تحصیلی 91-1390 توزیع گردید و هر یک از دانشجویان دیدگاه خود را در مورد بخش حاضر در آن ثبت کردند. پرسش نامه شامل بخش های فرصت های یادگیری بالینی, فعالیت های عملی آموخته شده و برهم کنش با استاد بود. حداقل و حداکثر نمره هر یک از بخش ها و نیز کل پرسش نامه به ترتیب 1 و 5 بود. میانگین امتیازات بر اساس طبقه بندی لیکرت محاسبه شد. داده ها در نرم افزار SPSS نسخه 19 توصیف و در سطح معنی داری 0.05 توسط آزمون های One way ANOVA و Independent t تحلیل گردید.یافته ها: میانگین نمره کل دیدگاه دانشجویان, 3.48±0.87 از حداکثر 5 نمره بود. بالاترین میانگین نمره دیدگاه به ترتیب به ابعاد برهم کنش با استاد و فرصت های یادگیری بالینی تعلق گرفت. میانگین نمره کل دیدگاه دانشجویان سال پنجم به طور معنی داری بالاتر از دانشجویان سال ششم بود (P=0.032). همچنین اختلاف معنی داری در میانگین نمره کل دیدگاه دانشجویان بر حسب سن (P=0.048), جنس (P=0.040) و معدل (P=0.037) مشاهده شد.نتیجه گیری: دانشجویان آموزش عملی را به نسبت مطلوب گزارش کردند. همچنین دیدگاه دانشجویان نقاط قوت و ضعف آموزش عملی را نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، ناهید، رمضانی، محسن، و فاضلی، عبدالحکیم. (1393). دیدگاه دانشجویان سال های پنجم و ششم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مورد آموزش عملی و عوامل موثر بر آن. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 236-243. SID. https://sid.ir/paper/492438/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی ناهید، رمضانی محسن، فاضلی عبدالحکیم. دیدگاه دانشجویان سال های پنجم و ششم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مورد آموزش عملی و عوامل موثر بر آن. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):236-243. Available from: https://sid.ir/paper/492438/fa

    IEEE: کپی

    ناهید رمضانی، محسن رمضانی، و عبدالحکیم فاضلی، “دیدگاه دانشجویان سال های پنجم و ششم دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مورد آموزش عملی و عوامل موثر بر آن،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 236–243، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492438/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button