مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر عرضه چای در ایران (مطالعه موردی:استان گیلان)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف مقاله برآورد عوامل موثر بر عرضه چای استان گیلان با استفاده از اطلاعات سری زمانی دوره 1390- 1360 در قالب الگوی «نرلاو» می باشد. بر اساس نتایج, متغیرهای توضیحی مدل توانستند 97 درصد تغییرات متغیر وابسته (عرضه محصول) را توضیح دهند و نتایج نشان داد شاخص قیمت تضمینی برگ سبز چای با میزان کشش 0.81 از حساسیت بیشتری برخوردار است. همچنین عرضه چای با یک وقفه زمانی با میزان کشش 0.60 و فناوری نیز با میزان کشش 0.14 از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر عرضه محصول چای هستند. با توجه به ضریب کشش واردات چای و بارندگی به ترتیب برابر با 0.024- و 0.029, این دو متغیر تاثیر زیادی بر عرضه چای نداشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    لبابی میرقوامی، مهسا، نصابیان، شهریار، و یزدانی، سعید. (1395). عوامل موثر بر عرضه چای در ایران (مطالعه موردی:استان گیلان). مدلسازی اقتصادی، 10(2 (پیاپی 34))، 115-131. SID. https://sid.ir/paper/492469/fa

    Vancouver: کپی

    لبابی میرقوامی مهسا، نصابیان شهریار، یزدانی سعید. عوامل موثر بر عرضه چای در ایران (مطالعه موردی:استان گیلان). مدلسازی اقتصادی[Internet]. 1395؛10(2 (پیاپی 34)):115-131. Available from: https://sid.ir/paper/492469/fa

    IEEE: کپی

    مهسا لبابی میرقوامی، شهریار نصابیان، و سعید یزدانی، “عوامل موثر بر عرضه چای در ایران (مطالعه موردی:استان گیلان)،” مدلسازی اقتصادی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 34)، pp. 115–131، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button