Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,001
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 350

چکیده

هوش عملی, مقوله ای است که به تازگی شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته است و امروزه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت فرد در مدرسه, شغل, زندگی, در کنار هوش تحصیلی یا تیزهوشی درسی, مورد بحث واقع میشود. پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است. جامعه آماری, شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی ناحیه دو اصفهان بوده اند. از بین جامعه آماری, یک گروه 30 نفری به عنوان نمونه آماری به شیوه تصادفی ساده, در نظرگرفته شدند و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. روش پژوهش شبه تجربی بوده, پیشرفت تحصیلی از طریق مقایسه معدل ترم اول و دوم دانش آموزان, اندازه گیری شد. تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. در سطح توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در سطح استنباطی از تحلیل کوواریانس برای تعیین تفاوت گروه ها در ترم دوم استفاده شد. استفاده از کوواریانس به منظور حذف اثر متغیرهای مزاحم بود. نتایج نشانداد f=85.65 در سطح P£0.001 کاملا معنادار بود. ضریب تاثیر به دست آمده, بسیار قوی و برابر 0.76 بود, یعنی 76 درصد اختلاف به وجود آمده بین گروه ها به دلیل تاثیر متغیر مستقل, بوده است. معدل ترم اول و دوم آزمودنی های گروه کنترل, تفاوت معنادار نشان نداد درحالیکه میانگین ترم دوم گروه آزمایش 1.19 نمره افزایش داشت, بنابراین فرضیه تحقیق, مبنی بر وجود تفاوت بین پیشرفت تحصیلی گروه ها, پس از اجرای دوره آموزش هوش عملی برای گروه آزمایش تاییدشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، صدیقه، یوسفی، علیرضا، و آتش پور، سیدحمید. (1392). تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 339-350. SID. https://sid.ir/paper/492659/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی صدیقه، یوسفی علیرضا، آتش پور سیدحمید. تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):339-350. Available from: https://sid.ir/paper/492659/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه بهرامی، علیرضا یوسفی، و سیدحمید آتش پور، “تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 339–350، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/492659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا