مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

790
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش دانشگاهی رشته مطالعات موزه در جهان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 33

چکیده

 با توجه به تجربیات و رویکرد آموزشی خاص برخی کشورهای دنیا در آموزش دانشگاهی هنر, کسب آگاهی از برنامه های و شیوه های آموزشی اجرایی آنها مرحله ای اصولی در بازنگری برنامه های موجود در کشور خواهد بود تا سپس با توجه به فرهنگ بومی و نیازهای اساسی کشور و همچنین, نقش اساسی موزه ها در جامعه, درباره آنها تجدید نظر شود. بدین منظور, این پژوهش با هدف شناخت و مقایسه برنامه های آموزشی رشته مطالعات موزه در دانشگاه های معتبر دنیا انجام می شود. روش تحقیق توصیفی است که با برقراری ارتباط با دانشگاه های آسیا, اروپا, آمریکا, اقیانوسیه و آفریقا, پایگاه های اینترنتی دانشگاهی, مطالعات کتابخانه ای, مکاتبات اینترنتی و در مواردی پرسش های حضوری انجام می شود. نتایج نشان می دهد که در بین دانشگاه های مختلف ساختار متفاوت برنامه های آموزشی, علاوه بر مقاطع و رشته های مختلف, گاه در یک مقطع و یک رشته نیز محسوس است. این تفاوت به نوع نگرش برنامه ریزان دانشگاه ها بازمی گردد. این برنامه های آموزشی بر اساس ظرفیت های بنیادی دانشگاه, اعم از امکانات آموزشی و پژوهشی, ظرفیت های علمی, تخصص اعضای هیات علمی و پروژه های تحقیقاتی تدوین شده است. به علاوه, دانشگاه ها بر اساس سیاست های اصولی خود, دوره ها را به صورت آموزشی, پژوهشی و یا ترکیبی از آموزش و پژوهش برای دوره تحصیلات تکمیلی تنظیم کرده اند. همچنین طول و شکل دوره, وضعیت پایان نامه و سایر ویژگی ها بر همین اساس به صورتی متفاوت شکل گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سامانیان، صمد، سامانیان، کوروس، و حکمت، مرضیه. (1392). آموزش دانشگاهی رشته مطالعات موزه در جهان. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 6(11)، 21-33. SID. https://sid.ir/paper/493455/fa

    Vancouver: کپی

    سامانیان صمد، سامانیان کوروس، حکمت مرضیه. آموزش دانشگاهی رشته مطالعات موزه در جهان. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی[Internet]. 1392؛6(11):21-33. Available from: https://sid.ir/paper/493455/fa

    IEEE: کپی

    صمد سامانیان، کوروس سامانیان، و مرضیه حکمت، “آموزش دانشگاهی رشته مطالعات موزه در جهان،” نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، vol. 6، no. 11، pp. 21–33، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button