مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودارزیابی عمل کرد نظارتی سرگروه های آموزشی شهر شیراز در مقایسه با ارزیابی معلمان از آن ها بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی آموزشی اولیوا و پاولز

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه خودارزیابی سرگروه های آموزشی از عمل کرد نظارتی خود با ارزیابی صورت گرفته توسط معلمان تحت نظارت و راهنمایی آموزشی آن ها بر اساس الگوی مفهومی اولیوا و پاولز بود. بدین منظور از میان معلمان و سرگروه های آموزشی شاغل در نواحی چهارگانه شهر شیراز در سال تحصیلی 90 – 1389 به تعداد 8761 معلم و 175 سرگروه آموزشی, نمونه ای به حجم 488 نفر (368 معلم و 120 سرگروه آموزشی) با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات, مقیاس خدمات نظارت و راهنمایی آموزشی ترک زاده و نوروزی (1389) استفاده گردید که پایایی ابزار 0.80 و روایی آن 0.90 – 0.63, محاسبه و تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آماری تی تک نمونه ای, تی مستقل و تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر استفاده گردید. نتایج نشان داد:1 ) سرگروه های آموزشی شهر شیراز, عمل کرد نظارتی کلی خود و هم چنین عمل کرد نظارتی خود در ابعاد کمک به معلمان در طراحی آموزش, ارائه آموزش, اداره کلاس درس, ارزشیابی از آموزش, انجام کارهای گروهی و کمک های انفرادی را بالاتر از متوسط و در حد مطلوب, و عمل کرد نظارتی خود در ابعاد کمک به معلماندر طراحی و اجرای برنامه درسی, ارزیابی برنامه درسی, ارزیابی از خود و کمک از طریق برنامه های ضمن خدمت را در سطح متوسط ارزیابی نمودند.2 ) معلمان, عمل کرد نظارتی کلی سرگروه های آموزشی و نیز عمل کرد نظارتی آنان در تمام ابعاد ده گانه فعالیت های نظارت و راهنمایی آموزشی را پایین تر از متوسط و در حد نامطلوب ارزیابی نمودند. 3) سرگروه های آموزشی عمل کرد نظارتی خود را هم در عمل کرد کلی و هم در تمامی ابعاد ده گانه, به شکلی معنادار بالاتر از ارزیابی صورت گرفته توسط معلمان, برآورد نمودند. 4) بین ارزیابی معلمان از عمل کرد سرگروه های آموزشی در ابعاد سه گانه به سازی معلمان, به سازی آموزشی و به سازی برنامه, درسی تفاوت معناداری وجود داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، نوروزی، نصراله، و ایمانی، حسین. (1391). خودارزیابی عمل کرد نظارتی سرگروه های آموزشی شهر شیراز در مقایسه با ارزیابی معلمان از آن ها بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی آموزشی اولیوا و پاولز. پژوهش های برنامه درسی، 2(1)، 91-120. SID. https://sid.ir/paper/493807/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، نوروزی نصراله، ایمانی حسین. خودارزیابی عمل کرد نظارتی سرگروه های آموزشی شهر شیراز در مقایسه با ارزیابی معلمان از آن ها بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی آموزشی اولیوا و پاولز. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1391؛2(1):91-120. Available from: https://sid.ir/paper/493807/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، نصراله نوروزی، و حسین ایمانی، “خودارزیابی عمل کرد نظارتی سرگروه های آموزشی شهر شیراز در مقایسه با ارزیابی معلمان از آن ها بر اساس الگوی نظارت و راهنمایی آموزشی اولیوا و پاولز،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 2، no. 1، pp. 91–120، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button