مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ماهیت تربیت اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 33

چکیده

 در این پژوهش با عنایت به نقش الگویی ائمه به شیوه تحلیل اسنادی به بررسی ماهیت تربیت اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع) پرداخته شده است. منابع پژوهش شامل متن کامل نهج البلاغه (ترجمه مرحوم محمد دشتی), شرح غررالحکم و دررالکلم, وسائل الشیعه, بحارالانوار, نهج السعاده فی مستدرک نهج البلاغه به همراه پژوهش ها, گزارشهای تحقیقاتی, مقالات انتشار یافته در خصوص ماهیت, نقش و چالش های تربیت اجتماعی از نظر امام علی (ع) و غیره بوده است. روش پژوهش از نوع تحلیل اسنادی بوده و طی آن مجموع منابع, اسناد و مراجع یاد شده مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش از دو مرحله اصلی الف) توصیف و ارائه مفاهیم و ب) تحلیل, استنباط و استنتاج تشکیل شده است. یافته ها نشان می دهد امام منشوری جامع, دقیق و همه جانبه در تربیت اجتماعی عرضه داشته اند که رهنمودهای آن رنگ کهنگی به خود نمی گیرد, زیرا با تاکید بر اصول عقیدتی مطرح شده است. کلام علوی ماهیت تربیت اجتماعی را در برگیرنده وجوهی چون طبیعی و فطری, انسانی, درونی و خود انگیخته, آمیزه فرد و اجتماع, عمومی, فراگیر, دینی و توحیدی نشان داده که شرح مبسوط هر یک از آنها در مقاله حاضر عرضه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، و رضایی فریمانی، منیره. (1390). ماهیت تربیت اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 19 (دوره جدید)(13)، 9-33. SID. https://sid.ir/paper/495185/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، رضایی فریمانی منیره. ماهیت تربیت اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1390؛19 (دوره جدید)(13):9-33. Available from: https://sid.ir/paper/495185/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، و منیره رضایی فریمانی، “ماهیت تربیت اجتماعی از دیدگاه امام علی (ع)،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 19 (دوره جدید)، no. 13، pp. 9–33، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/495185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button