Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,701
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه تفکر انتقادی با سبک های یادگیری در دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 186

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران جهت ارایه خدمات و آموزش هدفمند نیازمند تفکر انتقادی هستند. ضعف تفکر انتقادی در میان دانشجویان گویای آن است که آموزش پرستاری در دستیابی به اهداف حرفه ای چندان موفق عمل نکرده است و پرورش دانشجویان پرستاری و پرستاران متفکر همچنان به عنوان یک چالش جدی مطرح می باشد. بر این اساس, در سال های اخیر توجه به سبک های یادگیری و روش های نوین و خلاق آموزشی مبتنی بر یادگیری معنی دار و تسهیل کننده تفکر انتقادی مثل روش های تدریس دانشجو محور جایگزین رویکردهای سنتی تدریس شده است. این مطالعه با هدف تعیین رابطه تفکر انتقادی با سبک های یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان طراحی گردید.روش کار: تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را 90 نفر از دانشجویان پرستاری در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 91-1390 تشکیل دادند. ابزار پژوهش, پرسش نامه تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب (California critical thinking skill tes یا CCTST) و پرسش نامه سبک های یادگیری Kolb بود.یافته ها: بین سبک های یادگیری و تفکر انتقادی ارتباط آماری معنی داری وجود داشت (P<0.001)؛ به طوری که سبک همگرا بیشترین و سبک انطباق یابنده کمترین میانگین تفکر انتقادی را به خود اختصاص داد. به طوری که سبک همگرا (04.13±67.2) بیشترین و سبک انطباق یابنده (82.3±33.1) کمترین میانگین تفکر انتقادی را داشتند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات انجام شده, می توان بر لزوم بازنگری در استراتژی های آموزشی فعلی و استفاده بیشتر از استراتژی های فعال تدریس با توجه به سبک های یادگیری فراگیران جهت بهبود وضعیت تفکر انتقادی تاکید کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نوحی، عصمت، صلاحی، سحر، و سبزواری، سکینه. (1393). رابطه تفکر انتقادی با سبک های یادگیری در دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(2)، 179-186. SID. https://sid.ir/paper/496445/fa

Vancouver: کپی

نوحی عصمت، صلاحی سحر، سبزواری سکینه. رابطه تفکر انتقادی با سبک های یادگیری در دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(2):179-186. Available from: https://sid.ir/paper/496445/fa

IEEE: کپی

عصمت نوحی، سحر صلاحی، و سکینه سبزواری، “رابطه تفکر انتقادی با سبک های یادگیری در دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 2، pp. 179–186، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496445/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا