مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با ادراک حمایت اجتماعی، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 199

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با ادراک حمایت اجتماعی, انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم می باشد. جامعه آماری پژوهش تمامی معلمان و دانش آموزان پایه ششم شهرستان زاوه بود که از بین آن ها50 نفر معلم و 500 نفر دانش آموز (250 دختر و 250پسر) با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای50 مدرسه و از هر مدرسه یک کلاس و از هر کلاس 10 نفر دانش آموز انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و برای گردآوری داده ها از پرسش نامه خوش بینی تحصیلی معلمان, ادراک حمایت اجتماعی, انگیزه پیشرفت و نمره های پیشرفت تحصیلی درس های ریاضی و علوم استفاده شد. هم چنین, از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون و هم چنین, آزمون t مستقل برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که بین مولفه های خوش بینی تحصیلی معلمان با ادراک حمایت اجتماعی, انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر حسب جنسیت در دروس علوم و ریاضی رابطه معنی دار آماری وجود ندارد. فقط در مجموع بین خوش بینی معلمان و ادراک حمایت اجتماعی دختران با (r=-0.49 و p-value=0.01) رابطه معکوس معنی داری وجود داشت, ولی در پسران (r=0.08 و 0.73 = p-value) رابطه معنی داری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی مهموئی، حسین، و جلالی بارزاری، سعید. (1395). رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با ادراک حمایت اجتماعی, انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(2 (پیاپی 26))، 181-199. SID. https://sid.ir/paper/496480/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مهموئی حسین، جلالی بارزاری سعید. رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با ادراک حمایت اجتماعی, انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(2 (پیاپی 26)):181-199. Available from: https://sid.ir/paper/496480/fa

    IEEE: کپی

    حسین مومنی مهموئی، و سعید جلالی بارزاری، “رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با ادراک حمایت اجتماعی, انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 181–199، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/496480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button