مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,033
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از مدل سروکوال

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان و تعیین میزان اختلاف بین وضع موجود و مورد انتظار می تواند زمینه تدوین برنامه های ارتقای کیفیت خدمات آموزشی را فراهم آورد. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال 1389 انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی, 274 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه استاندارد سروکوال (Servqual) بود. پرسشنامه 27 سوالی شامل دو بخش دموگرافیک و ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی بود که به صورت خودایفا تکمیل شد. داده ها با استفاده از آزمون های تی مستقل, تی زوجی و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی و عبارات مربوط به سنجش آن, شکاف کیفیت وجود داشت. بیشترین شکاف کیفیت در بعد پاسخگویی (1.45-) و کمترین شکاف در بعد تضمین (1.14-) مشاهده شد. میانگین نمره شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشجویان دختر در تمام ابعاد پنج گانه کیفیت, بیشتر از دانشجویان پسر برآورد شد که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (p<0.001)نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد انتظارات دانشجویان در تمامی ابعاد خدمت برآورده نمی شود. لذا پاسخگویی, مشتری مداری, بهبود فرآیندهای انجام کار, بهسازی فضای فیزیکی و توجه به سایر ابعاد در برنامه ریزی ها می تواند نقش موثری در ارتقای کیفیت خدمات آموزشی داشته باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسیان، مریم، چمن، رضا، موسوی، سیدعباس، غلامی طارمسری، مهشید، امیری، محمد، ملکی، فهیمه، و راعی، مهدی. (1392). تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از مدل سروکوال. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 7(2 ( ویژه نامه آموزشی))، 2-9. SID. https://sid.ir/paper/497807/fa

    Vancouver: کپی

    عباسیان مریم، چمن رضا، موسوی سیدعباس، غلامی طارمسری مهشید، امیری محمد، ملکی فهیمه، راعی مهدی. تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از مدل سروکوال. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1392؛7(2 ( ویژه نامه آموزشی)):2-9. Available from: https://sid.ir/paper/497807/fa

    IEEE: کپی

    مریم عباسیان، رضا چمن، سیدعباس موسوی، مهشید غلامی طارمسری، محمد امیری، فهیمه ملکی، و مهدی راعی، “تحلیل شکاف بین ادراکات و انتظارات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از مدل سروکوال،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 7، no. 2 ( ویژه نامه آموزشی)، pp. 2–9، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button