مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

13,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 توجه به ویژگی های روحی و جسمی کودکان و الگوهای رفتاری آن ها در طراحی محیط های آموزشی و عوامل کالبدی موجود, می تواند به یادگیری کودکان و بروز استعدادها و در نهایت به رشد و شکوفایی آن ها کمک کند از این رو, طراحی مدارس با توجه به نیازهای ویژه کودکان بین 6-12 سال, از اهمیتی ویژه برخوردار است. آنچه که این مقاله به آن پرداخته جنبه های مختلف تاثیر فضاهای آموزشی و عوامل کالبدی این فضاها بر یادگیری کودکان با رویکرد کیفی و روش توصیفی تحلیلی از طریق بررسی پژوهش های صورت گرفته در این زمینه است. نتیجه حاصل بیان می کند که عوامل سازنده محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان موثر است و این اثربخشی به گونه ای است که مجموع این عوامل در کنار یکدیگر شرایطی را فراهم می کنند تا دانش آموزان بتوانند راحت تر بر روی مطالب درسی تمرکز کنند و از طرفی شرایط بهتری را نیز برای معلم به وجود می آورد تا او نیز بتواند مطالب درسی را بهتر به دانش آموزان انتقال دهد؛ از این طریق باعث تسهیل یادگیری برای دانش آموزان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکمان، مژگان، جلالیان، سارا، و دژدار، امید. (1395). نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان. شباک، 2(11 (پیاپی 18))، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/497989/fa

    Vancouver: کپی

    ترکمان مژگان، جلالیان سارا، دژدار امید. نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان. شباک[Internet]. 1395؛2(11 (پیاپی 18)):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/497989/fa

    IEEE: کپی

    مژگان ترکمان، سارا جلالیان، و امید دژدار، “نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان،” شباک، vol. 2، no. 11 (پیاپی 18)، pp. 1–14، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/497989/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button