Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,470
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 63

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف برررسی رابطه سبک های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان کارشناسی دانشگاه اصفهان با استفاده از روش توصیفی پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش 9183 نفر ازدانشجویان دانشگاه اصفهان بوده که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی, 376 نفر انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات پژوهش با استفاده از دو پرسشنامه سبک یادگیری کلب (1984) و محقق ساخته روحیه پرسشگری انجام شده است. روایی محتوایی و صوری پرسشنامه ها مورد تایید متخصصان قرار گرفت. پایایی پرسشنامه ها توسط آلفای کرونباخ برای هر یک از مولفه های سبک های یادگیری تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.یافته ها نشان داد که بین سبک های یادگیری با روحیه پرسشگری ارتباط معناداری وجود دارد. نتایج آزمون خی دو نشان داد که بین سبک های یادگیری به تفکیک جنسیت و رشته تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد. نتایج آزمون من ویتنی نشان داد که تفاوت معنادار بین روحیه پرسشگری دانشجویان به تفکیک جنسیت وجود ندارد. نتایج آزمون کروسکال والیس نشان دادکه بین روحیه پرسشگری دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی تفاوت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرپور، معصومه، نیلی احمدآبادی، محمدرضا، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1395). رابطه سبک های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 13(23 (پیاپی 50))، 53-63. SID. https://sid.ir/paper/499209/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرپور معصومه، نیلی احمدآبادی محمدرضا، یارمحمدیان محمدحسین. رابطه سبک های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1395؛13(23 (پیاپی 50)):53-63. Available from: https://sid.ir/paper/499209/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حیدرپور، محمدرضا نیلی احمدآبادی، و محمدحسین یارمحمدیان، “رابطه سبک های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 13، no. 23 (پیاپی 50)، pp. 53–63، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499209/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button