مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی گل رز گلخانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 156

چکیده

 علی رغم وجود پتانسیل و مزیت های موجود در تولید گل و گیاهان زینتی در کشور, همواره چالش ها و نارسایی هایی در ساختار بازار و بازاریابی این محصولات مشاهده می شود. در این مطالعه عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی گل رز گلخانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور تدوین رهیافتی برای حل مشکلات و توسعه بازار این محصول بررسی شد. مطابق نتایج, حاشیه بازاریابی محصول گل رز بالا و غیرمتناسب است و مسیر بازاریابی گل رز در استان کارا و شفاف نیست. نتایج تخمین توابع حاشیه بازاریابی با استفاده از الگوی مارک – آپ نشان داد که قیمت, هزینه های بازاریابی و هزینه حمل ونقل با حاشیه بازاریابی درسطح خرده فروشی رابطه مستقیم دارد. همچنین نتایج محاسبه کارایی بازاریابی گل رز با استفاده از روش شفرد نشان داد که به ازای 1 ریال خدمات بازاریابی 3.77 واحد ارزش افزوده ایجاد می شود. نبود اطلاعات دقیق از شرایط بازار, سیستم حمل و نقل نامناسب و دوری بازار فروش از محل تولید و نیز کمبود تسهیلات حمایتی از مهم ترین مشکلات و چالش های تولیدکنندگان بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زراعت کیش، سیدیعقوب، و یوسفی متقاعد، هانیه. (1396). عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی گل رز گلخانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 25(97)، 137-156. SID. https://sid.ir/paper/499223/fa

    Vancouver: کپی

    زراعت کیش سیدیعقوب، یوسفی متقاعد هانیه. عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی گل رز گلخانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1396؛25(97):137-156. Available from: https://sid.ir/paper/499223/fa

    IEEE: کپی

    سیدیعقوب زراعت کیش، و هانیه یوسفی متقاعد، “عوامل موثر بر حاشیه بازاریابی گل رز گلخانه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 25، no. 97، pp. 137–156، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button