مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,947
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر استفاده از روش های فعال تدریس از سوی دبیران تربیت بدنی استان ایلام

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 176

چکیده

 مقدمه و هدف: مطالعه ارتباط عوامل موثر بر بکارگیری روش های فعال تدریس به دلیل یادگیری اثربخش آن اهمیت زیادی دارد. از این روی, تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط بین برخی از ویژگی های فردی دبیران تربیت بدنی استان ایلام با میزان استفاده از روش های فعال تدریس انجام شد.روش شناسی: تحقیق از لحاظ هدف, کاربردی و از نوع توصیفی – پیمایشی است که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری, شامل کلیه دبیران تربیت بدنی (220نفر) استان ایلام است, که طبق جدول مورگان تعداد 140 نفر (66 زن, 74 مرد) به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با 53 سوال است که روایی آن به تائید صاحب نظران رسید. پایایی آن نیز با ضریب آلفای کرونباخ بدست آمد. پس از تایید نرمال بودن داده ها (کولموگروف اسمیرنف), از آمار توصیفی(جداول و نمودارها) و استنباطی (تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون) برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: بین برگزاری دوره های ضمن خدمت و همچنین مدرک تحصیلی دبیران با میزان به کارگیری روش های فعال تدریس رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. اما بین سابقه تدریس و میزان به کارگیری این روش ها رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. همچنین تفاوت معنی داری در میزان به کارگیری روش های فعال تدریس زنان و مردان مشاهده نشد.بحث و نتیجه گیری: با توجه به ارتباط بین ویژگی های فردی دبیران با میزان استفاده از روش های فعال تدریس می توان گفت: توجه جدی به موارد یاد شده در افزایش به کار گیری این روش ها ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره خانی، حسن، سلیمانی، مجید، و سلیمانی، عباس. (1394). شناسایی عوامل موثر بر استفاده از روش های فعال تدریس از سوی دبیران تربیت بدنی استان ایلام. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، 11(22)، 169-176. SID. https://sid.ir/paper/499303/fa

    Vancouver: کپی

    قره خانی حسن، سلیمانی مجید، سلیمانی عباس. شناسایی عوامل موثر بر استفاده از روش های فعال تدریس از سوی دبیران تربیت بدنی استان ایلام. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)[Internet]. 1394؛11(22):169-176. Available from: https://sid.ir/paper/499303/fa

    IEEE: کپی

    حسن قره خانی، مجید سلیمانی، و عباس سلیمانی، “شناسایی عوامل موثر بر استفاده از روش های فعال تدریس از سوی دبیران تربیت بدنی استان ایلام،” پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی (علوم حرکتی و ورزش)، vol. 11، no. 22، pp. 169–176، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button