مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تراکم هم آیی واژگانی بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر تراکم هم آیی واژگانی بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی و توانایی حدس زدن واژگان نا آشنا می باشد. به همین منظور هشتاد نفر زبان آموز با سطح بسندگی متفاوت از بین هشتاد و پنج نفر که در موسسه آموزش عالی زند در نیمسال اول 89-90 مشغول به یادگیری زبان انگلیسی بودند بر اساس نمراتشان در یک آزمون کوتاه شده تافل (1998) انتخاب شدند. از این تعداد, به طور تصادفی چهل نفر به گروه کنترل و چهل نفر دیگر به گروه آزمایشی اختصاص داده شدند. آزمون دیگری که در این تحقیق استفاده شد, آزمون هم آیی واژگانی بود که از دو متن تشکیل شده (به صورت پیش آزمون و پس آزمون): یکی دارای تراکم هم آیی واژگانی بالا و دیگری با تراکم هم آیی واژگانی پایین که توسط خود محققین طراحی شده بود. در مرحله تجزیه و تحلیل داده ها, چند آزمون جفت های همگون و آزمون نمونه مستقل, و یک آزمون اندازه گیری تکرار دوسویه برای پاسخ به پنج سوال تحقیق به کار گرفته شد. نتایج بررسی نشان داد که متن ها با تاثیر تراکم هم آیی واژگانی بالا تاثیر مثبتی بر روی درک مطلب زبان آموزان دارد. و همچنین, زبان آموزان در پاسخگویی به اقلام واژگانی موجود در آزمون هم آیی واژگانی با تراکم بالا موفق تربودند. نتایج این پژوهش نشان داد که با وجود اینکه آموزش مستقیم هم آیی واژگانی کمک موثری به جواب دادن به اقلام واژگانی نکرد, ولی آموزش هم آیی واژگانی می تواند کمک شایانی به مهارت خواندن زبان آموزان بنماید. نتیجه آخر بدست آمده از این تحقیق این است که, سطح بسندگی متفاوت زبان آموزان بر روی عملکرد آنان با توجه به تراکم هم آیی واژگانی تاثیر بسزایی نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدیقی، شیوا، و صحراگرد، رحمان. (1392). تاثیر تراکم هم آیی واژگانی بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 5(1 (پیاپی 4/70))، 111-136. SID. https://sid.ir/paper/499589/fa

    Vancouver: کپی

    صدیقی شیوا، صحراگرد رحمان. تاثیر تراکم هم آیی واژگانی بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1392؛5(1 (پیاپی 4/70)):111-136. Available from: https://sid.ir/paper/499589/fa

    IEEE: کپی

    شیوا صدیقی، و رحمان صحراگرد، “تاثیر تراکم هم آیی واژگانی بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 5، no. 1 (پیاپی 4/70)، pp. 111–136، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/499589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button