مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین التزام دینی و هوش هیجانی با سازگاری عاطفی اجتماعی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 53

چکیده

 هدف از این پژوهش "بررسی رابطه بین التزام دینی و هوش هیجانی با سازگاری عاطفی اجتماعی دانش آموزان دخترسال دوم دبیرستان مدارس غیرانتفاعی در شهر تهران بود. جامعه آماری در این تحقیق کلیه دانش آموران دختر دوم دبیرستان های غیرانتفاعی در شهر تهران می باشد که جمعا 1088 نفر می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 166 به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سازگاری عاطفی اجتماعی سینگهاو سینگ (1998), پرسش نامه هوش هیجانی شوت (1999), پرسشنامه سنجش نگرش های مذهبی مسلمانان سراج زاده (1377) بر اساس مدل گلاک و ستارک (1965) بامبانی اسلام بویژه اسلام شیعی تطبیق داده و متناسب شده است, تکمیل و نمره گذاری گردید. برای نتیجه گیری و شناخت روابط بین متغیرهای مورد مطالعه علاوه بر شاخصهای توصیفی, از آزمون های رگرسیون وتحلیل واریانس دو طرفه و هم چنین از آزمون تعیبی شفه استفاده گردید. نتایج پژوهش می دهد که بین التزام دینی و سازگاری عاطفی-اجتماعی دختران دانش آموز سال دوم دبیرستان های غیرانتفاعی رابطه معنادار (r=0.436) وجود دارد و همچنین بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی-اجتماعی دانش آموزان رابطه معنادار (r=0.259) وجود دارد و بین التزام دینی, در تعامل با هوش هیجانی و سازگاری عاطفی اجتماعی دختران دانش آموز رابطه معنادار 5.23= (166 و 4) F وجود دارد .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صلیبی، ژانست، و هاشمی، فرشته. (1393). رابطه بین التزام دینی و هوش هیجانی با سازگاری عاطفی اجتماعی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستانی. تحقیقات روانشناختی، 6(22)، 35-53. SID. https://sid.ir/paper/500458/fa

    Vancouver: کپی

    صلیبی ژانست، هاشمی فرشته. رابطه بین التزام دینی و هوش هیجانی با سازگاری عاطفی اجتماعی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستانی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1393؛6(22):35-53. Available from: https://sid.ir/paper/500458/fa

    IEEE: کپی

    ژانست صلیبی، و فرشته هاشمی، “رابطه بین التزام دینی و هوش هیجانی با سازگاری عاطفی اجتماعی دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستانی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 6، no. 22، pp. 35–53، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/500458/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button