مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی فردی تاثیر بازخورد اصلاحی بازسازی و وادارسازی بر خطاهای گفتاری ساختار، واژگان و تلفظ

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 282

چکیده

 مطالعات پیشین نشان می دهد که تاثیر مثبت بازخورد اصلاحی در عملکرد زبان آموز, در برخی حوزه های زبانی نسبت به بقیه حوزه ها بیشتر است. پژوهش حاضر با هدف افزایش آگاهی در زمینه کارآمدی دو روش عمده بازخورد اصلاحی یعنی روش «بازسازی» و «وادارسازی» در رابطه با حوزه های مختلف زبانی (ساختار, واژگان و تلفظ) انجام شده است. 76 زبان آموز ایرانی با سطح متوسط توانش انگلیسی, به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و یک گروه گواه تقسیم شدند. در گروه اول آزمایشی, بازخورد اصلاحی به صورت بازسازی و در گروه دوم به صورت وادارسازی انجام گرفت. گروه گواه هیچ بازخورد اصلاحی دریافت نکردند. 54 ساعت از تعاملات این سه گروه ضبط صوتی شد و بخش هایی که بر عناصر زبانی متمرکز بودند, شناسایی و ثبت شدند. ارزیابی تاثیر بازخورد از طریق آزمون های فردی صورت گرفت که براساس خطاهای زبانی هر فرد تهیه شده بود. تحلیل نتایج مربوط به پس آزمون های فردی بلافصل و تاخیری نشان داد که عملکرد زبان آموزان در مورد اصلاح خطاهای ساختاری و واژگانی بعد از دریافت بازخورد بازسازی و وادارسازی تفاوت معنی داری نداشت. اما در مورد خطاهای تلفظ, عملکرد زبان آموزانی که بازخورد بازسازی دریافت کرده بودند به صورت معنی داری از عملکرد گروه وادارسازی بهتر بود. همچنین نتایج نشان داد که عملکرد هر دو گروه آزمایشی در تمامی حوزه های زبانی مورد مطالعه در این پژوهش, به صورت معنی داری بهتر از گروه گواه بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحی، افسر، جعفری گهر، منوچهر، و عبدوی، نسیم. (1395). ارزیابی فردی تاثیر بازخورد اصلاحی بازسازی و وادارسازی بر خطاهای گفتاری ساختار, واژگان و تلفظ. جستارهای زبانی، 7(6 (34) (ویژه نامه))، 255-282. SID. https://sid.ir/paper/501041/fa

    Vancouver: کپی

    روحی افسر، جعفری گهر منوچهر، عبدوی نسیم. ارزیابی فردی تاثیر بازخورد اصلاحی بازسازی و وادارسازی بر خطاهای گفتاری ساختار, واژگان و تلفظ. جستارهای زبانی[Internet]. 1395؛7(6 (34) (ویژه نامه)):255-282. Available from: https://sid.ir/paper/501041/fa

    IEEE: کپی

    افسر روحی، منوچهر جعفری گهر، و نسیم عبدوی، “ارزیابی فردی تاثیر بازخورد اصلاحی بازسازی و وادارسازی بر خطاهای گفتاری ساختار, واژگان و تلفظ،” جستارهای زبانی، vol. 7، no. 6 (34) (ویژه نامه)، pp. 255–282، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button