Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حلقه کندوکاو و قابلیت های آن در آموزش ماهیت علم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف نوشته حاضر این است که نشان دهد حلقه کندوکاو, به عنوان عنصر بنیادی برنامه فلسفه برای کودک, بستر مناسبی برای درک ماهیت علم, به عنوان یکی از مقولات اصلی ای که رویکردهای نوین آموزش علم بر آن تاکید دارند, فراهم می آورد. به این منظور, پس از طرح رویکرد زمینه گرا به آموزش علوم و شرح انتظاراتی که از یک کلاس روزآمد علوم می رود, به معرفی چیستی ماهیت علم و مولفه های آن. پرداخته می شود. در ادامه, پس از معرفی دیدگاه «استاندارد» به ماهیت علم و مولفه های آن, نقدهای وارد بر این رویکرد و مزایای رویکردی بدیل, یعنی رویکرد مبتنی بر شباهت خانوادگی, بیان شده و سپس نشان داده خواهد شد که چگونه با یاری گرفتن از ویژگی های خاص حلقه کندوکاو علمی در چارچوب رویکرد شباهت خانوادگی دانش آموزان می توانند به درک صحیح تری از علم و ماهیت آن دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی تیرتاش، فهیمه، و شیخ رضایی، حسین. (1395). حلقه کندوکاو و قابلیت های آن در آموزش ماهیت علم. تفکر و کودک، 7(1)، 1-23. SID. https://sid.ir/paper/502108/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی تیرتاش فهیمه، شیخ رضایی حسین. حلقه کندوکاو و قابلیت های آن در آموزش ماهیت علم. تفکر و کودک[Internet]. 1395؛7(1):1-23. Available from: https://sid.ir/paper/502108/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه ابراهیمی تیرتاش، و حسین شیخ رضایی، “حلقه کندوکاو و قابلیت های آن در آموزش ماهیت علم،” تفکر و کودک، vol. 7، no. 1، pp. 1–23، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502108/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا