مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

406
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسه ای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف از این مطالعه, مقایسه سطح تحمل ابهام در بین دانشجویان رشته حسابداری و مدیریت است.روش: مطالعه حاضر از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه تحمل ابهام مک دونالد (1970) بهره گرفته شد. جامعه آماری مطالعه حاضر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته حسابداری و مدیریت سطح کشور بوده است. حجم نمونه 398 نفر بود و برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون آنالیز واریانس چند راهه استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از بررسی فرضیه ها حاکی از آن است که بین دانشجویان رشته حسابداری و مدیریت در سطح تحمل ابهام, تفاوت معناداری وجود ندارد. دیگر نتایج نشان داد, متغیرهای جنسیت, سن, تجربه کاری و سطح تحصیلات بر سطح تحمل ابهام دانشجویان حسابداری و مدیریت تاثیری ندارد.نتیجه گیری: نتایج حاصله حاکی از آن است که دانشجویان در حین دوران تحصیل خود, بایستی در راستای افزایش قدرت حل مسئله و چگونگی مواجه شدن با موقعیتهای مبهم, آموزشهای مناسبی را دریافت دارند که در این راستا, دانشگاهها مهم ترین نقش را ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرندی، زکیه، و مرادی، مهدی. (1395). سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسه ای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 5(1 (11))، 71-82. SID. https://sid.ir/paper/502668/fa

    Vancouver: کپی

    مرندی زکیه، مرادی مهدی. سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسه ای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت. مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1395؛5(1 (11)):71-82. Available from: https://sid.ir/paper/502668/fa

    IEEE: کپی

    زکیه مرندی، و مهدی مرادی، “سطح تحمل ابهام دانشجویان: مطالعه مقایسه ای در بین دانشجویان حسابداری و مدیریت،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 5، no. 1 (11)، pp. 71–82، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button