مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط با آن در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 243

چکیده

 سابقه و هدف: مهمترین دلیل انجام ارزشیابی اساتید, بهبود سیستم آموزشی است. مطالعه حاضر باهدف تعیین دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران درمورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجو و عوامل مرتبط با آن درسال 1394 انجام شد.مواد وروش ها: این مطالعه توصیفی با دوپرسشنامه مجزا انجام شد. دیدگاه استاد شامل 9 سوال و پرسشنامه دانشجو شامل 5 سوال مجزا بوده و هر دو به صورت 5 گزینه ای لیکرت بودند. روایی پرسشنامه ها تایید و پایایی آنها با الفای کرونباخ 0.80 تعیین گردید. در نهایت نمره پرسشنامه ها اگر بالای 50 درصد کل امتیاز بود به عنوان دیدگاه مثبت (موافق) ثبت شد. نقش عوامل مرتبط با آزمون Chi-Square آنالیزشد.یافته ها: از مجموع 70 استاد, 17.1 درصد دیدگاه مثبت (موافق) و 82.9 درصد دیدگاه منفی (مخالف) نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین دلایل آن عدم احساس مسوولیت و صداقت دانشجو و عدم توجیه وی در تکمیل فرم ارزشیابی بود. ازمیان 120 دانشجو 65.8 درصد دیدگاه موافق نسبت به ارزشیابی داشتند. مهمترین علت آن عدم بهادادن به نتایج ارزشیابی آنها بود. اساتیدی که مخالف نظرسنجی از دانشجویان بودند بیشتر در مواجهه با جنس مونث بودند (0.02> P).نتیجه گیری: به نظر می رسد اکثریت اساتید نسبت به ارزشیابی خود توسط دانشجو دیدگاه موافقی نداشته, درحالیکه اکثر دانشجویان نسبت به ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان موافق بودند. انجام ارزشیابی اساتید به روش های جدید مثلثی یا چندگانه (360 درجه) و استفاده از جلسات توجیهی برای اساتید و دانشجویان قبل از انجام ارزشیابی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقاسی، نرگس، و شاهسواری، فاطمه. (1396). بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط با آن در سال 1394. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 14(4 (پیاپی 54))، 237-243. SID. https://sid.ir/paper/502819/fa

    Vancouver: کپی

    آقاسی نرگس، شاهسواری فاطمه. بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط با آن در سال 1394. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1396؛14(4 (پیاپی 54)):237-243. Available from: https://sid.ir/paper/502819/fa

    IEEE: کپی

    نرگس آقاسی، و فاطمه شاهسواری، “بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و عوامل مرتبط با آن در سال 1394،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 14، no. 4 (پیاپی 54)، pp. 237–243، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button