مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک رهبری مدیران مجتمع های آموزشی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویراحمد

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 62

چکیده

 مقدمه و هدف: توسعه فناوری و ماشینی شدن کارها, نوع فعالیت نیروی انسانی سازمان ها را تغییر داده به طوری که بیشتر به کار فکری تبدیل شده, که این امر نیاز به خلاقیت بیشتری دارد. از آنجایی که سبک رهبری مدیران در میزان خلاقیت افراد زیرمجموعه تاثیر خواهد داشت, هدف از پژوهش حاضر, بررسی ارتباط بین سبک رهبری مدیران مجتمع های آموزشی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهکیلویه وبویراحمد است.روش شناسی: روش پژوهش, از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام گردید. جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیت بدنی (134 نفر) و مدیران مجتمع های آموزشی (8 مجتمع) استان کهکیلویه وبویراحمد است. نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان به تعداد 102 نفر و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. گردآوری اطلاعات, بوسیله دو پرسشنامه استاندارد سبک رهبری مارشال ساشکین (1996) و پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ (1979) انجام شد. روایی پرسشنامه ها به وسیله متخصصان مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن ها نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای پرسشنامه سبک رهبری (0.89), و خلاقیت (0.73) به دست آمد. تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و روش های آماری تی استیودنت و آنالیز واریانس انجام شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که بین سبک رهبری و خلاقیت رابطه معنادار وجود دارد. بین سبک رهبری تحول گرا و خلاقیت رابطه معنادار وجود دارد, ولی بین سبک رهبری عمل گرا و خلاقیت رابطه معنادار وجود ندارد. همچنین بین سبک رهبری بر اساس مدرک تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد, اما بین جنسیت و رشته تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین بین خلاقیت و جنسیت, رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی اختلاف معناداری مشاهده نشده است.بحث و نتیجه گیری: با توجه به وجود رابطه معنی داری و مثبت بین سبک رهبری و خلاقیت معلمان تربیت بدنی اهتمام هر چه بیشتر مسوولان آموزش وپرورش در مد نظر قرار دادن این امر درانتخاب مدیران مجتمع های آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای خلاقیت و نوآوری معلمان تربیت بدنی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره خانی، حسن، الیاسی، حمداله، و فولادی حیدرلو، نسرین. (1393). رابطه بین سبک رهبری مدیران مجتمع های آموزشی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویراحمد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(20)، 55-62. SID. https://sid.ir/paper/503699/fa

    Vancouver: کپی

    قره خانی حسن، الیاسی حمداله، فولادی حیدرلو نسرین. رابطه بین سبک رهبری مدیران مجتمع های آموزشی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویراحمد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1393؛10(20):55-62. Available from: https://sid.ir/paper/503699/fa

    IEEE: کپی

    حسن قره خانی، حمداله الیاسی، و نسرین فولادی حیدرلو، “رابطه بین سبک رهبری مدیران مجتمع های آموزشی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویراحمد،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 10، no. 20، pp. 55–62، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/503699/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button