Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,202
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تقابل های اخلاقی در تعاملات کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی: مطالعه موردی تعاملات پیرامون شش رویداد در یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 232

چکیده

 در این مقاله شش رویداد در رسانه های اجتماعی که از جنبه های اخلاقی محل بحث کاربران ایرانی قرار گرفته اند مطالعه شده است. این شش رویداد در فاصله سال های 1392 تا 1394 در فیس بوک, اینستاگرام و یوتیوب آغاز شده اند, اما دامنه مباحث مربوط به آنها در سایر رسانه ها و وب سایت های فضای مجازی گسترش پیدا کرده است. مطالعه به شیوه کیفی با رویکرد اکتشافی انجام شده و کامنت های کاربران حول این شش رویداد مبنای تحلیل بوده است. از میان هزاران کامنت کاربران فضای مجازی درباره هر رویداد, در مجموع 396 کامنت برای تحلیل انتخاب شدند. این تعاملات در قالب مدل کیفی برآمده از دل داده ها با عنوان «هرم کنش گری کاربران در تقابل های اخلاقی رسانه های اجتماعی» ارائه شده است. نتایج نشان داد بسترهای طرح تقابل های اخلاقی در این فضا شامل اخلاق عمومی, اخلاق حرفه ای و اخلاق رسانه های اجتماعی هستند. بر اساس مدل ارائه شده کاربران در تعاملاتشان چهار موضع متفاوت اتخاذ می کنند. آنها با بهره گیری از آنچه در مقاله ذخائر پیش برنده تقابل های اخلاقی نام گرفته به بحث و تعامل می پردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، علیرضا، و مولایی، محمدمهدی. (1395). تقابل های اخلاقی در تعاملات کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی: مطالعه موردی تعاملات پیرامون شش رویداد در یوتیوب, فیس بوک و اینستاگرام. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 17(34)، 207-232. SID. https://sid.ir/paper/504533/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان علیرضا، مولایی محمدمهدی. تقابل های اخلاقی در تعاملات کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی: مطالعه موردی تعاملات پیرامون شش رویداد در یوتیوب, فیس بوک و اینستاگرام. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1395؛17(34):207-232. Available from: https://sid.ir/paper/504533/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا دهقان، و محمدمهدی مولایی، “تقابل های اخلاقی در تعاملات کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی: مطالعه موردی تعاملات پیرامون شش رویداد در یوتیوب, فیس بوک و اینستاگرام،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 17، no. 34، pp. 207–232، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/504533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا