Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,823
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تنبیه کودک از نگاه فریقین

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 154

چکیده

 تنبیه از جمله مسائل مهم در تعلیم و تربیت کودکان است, که در ادوار تاریخ بشر به شکلی مورد پذیرش و یا نکوهش قرار گرفته است. در مورد ضرورت, چگونگی و کیفیت تنبیه در اصلاح رفتار, آرا و نظریات مختلفی وجود دارد؛ در این بین, شناخت دیدگاه فریقین, می تواند علاوه بر انتخاب فرایند تربیتی صحیح و کامل, گامی موثر در وضع قوانین مناسب باشد. از نگاه فریقین, اصل بر عدم جواز تنبیه بدنی است و فقط در شرایط خاصی جایز است؛ از جمله: 1. در صورت عدم تاثیر سایر مراحل تعلیم و تربیت؛ 2. به منظور تربیت و به مصلحت کودک باشد؛ 3. کودک هنگام تنبیه حداکثر ده سال داشته باشد؛ 4. ضربات باید با نرمی و در عضوهای غیرحساس زده شود؛ 5. فقط ولی شرعی کودک و مأذون از طرف او حق تنبیه را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدعباس. (1393). تنبیه کودک از نگاه فریقین. مطالعات فقه تربیتی، 1(2)، 127-154. SID. https://sid.ir/paper/506187/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدعباس. تنبیه کودک از نگاه فریقین. مطالعات فقه تربیتی[Internet]. 1393؛1(2):127-154. Available from: https://sid.ir/paper/506187/fa

    IEEE: کپی

    سیدعباس موسوی، “تنبیه کودک از نگاه فریقین،” مطالعات فقه تربیتی، vol. 1، no. 2، pp. 127–154، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا