مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی مقیاس درگیری تحصیلی (مطالعه موردی)

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 202

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی پایایی, روایی و تحلیل عاملی مقیاس درگیری تحصیلی بود. به این منظور 450 نفر از دانش آموزان (225 دختر و 225 پسر) شهر کرج به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه درگیری تحصیلی پاسخ دادند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی با روش مولفه های اصلی, علاوه بر عامل کلی درگیری تحصیلی, سه عامل (درگیری رفتاری, شناختی و عاطفی) را برای پرسشنامه درگیری تحصیلی تایید کرد. ضریب آلفای کرونباخ در زیرمقیاس ها بین 0.67 تا 0.78 به دست آمد که نشان دهنده همسانی درونی قابل قبول پرسشنامه است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و همه شاخص های نیکویی برازش, الگو را تایید می کنند. یافته های تحلیل عاملی, مشابه تحقیقات انجام شده در فرهنگ اصلی بوده و ضرایب پایایی و روایی نیز به نتایج پیشین نزدیک است, بنابراین با توجه به خصوصیات روان سنجی مطلوب, این پرسشنامه ابزار مناسبی برای تعیین درگیری تحصیلی دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، محمود، امانی، حبیب، و ناظمی مقدم، مهسا. (1395). بررسی پایایی, روایی و تحلیل عاملی مقیاس درگیری تحصیلی (مطالعه موردی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 6(16 )، 187-202. SID. https://sid.ir/paper/506666/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی محمود، امانی حبیب، ناظمی مقدم مهسا. بررسی پایایی, روایی و تحلیل عاملی مقیاس درگیری تحصیلی (مطالعه موردی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1395؛6(16 ):187-202. Available from: https://sid.ir/paper/506666/fa

    IEEE: کپی

    محمود قاسمی، حبیب امانی، و مهسا ناظمی مقدم، “بررسی پایایی, روایی و تحلیل عاملی مقیاس درگیری تحصیلی (مطالعه موردی)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 6، no. 16 ، pp. 187–202، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button