مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی همذات پنداری هوادار - ورزشکار با تصویر برند ورزشکار

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

تصویر برند ورزشکار شامل سه بعد اصلی است: عملکرد ورزشی, جذابیت ظاهری و سبک زندگی بازارپسند. هدف این مطالعه آزمون الگوی رابطه تصویر برند ورزشکار با همذات پنداری با ورزشکار بود. 530 دانشجو (241 دختر و 289 پسر), مقیاس تصویر برند ورزشکار (آرایی و همکاران, 2013) و مقیاس اصلاح شده همذات پنداری با ورزشکار کوهن و پرس (2003) را تکمیل کردند. مدل معادلات ساختاری نشان داد که عملکرد ورزشی و سبک زندگی بازارپسند که از ابعاد تصویر برند ورزشکار هستند و بازتابی از توانایی های ورزشی در میدان ورزش و تلقی از خبرگی ورزشکار و همچنین شخصیت ورزشکار و ادراک اجتماعی از ورزشکاران می باشند, ضریب مسیر معنی داری بر همذات پنداری با ورزشکار داشتند. بر این اساس, به منظور ارتقای سطح همذات پنداری هوادار با ورزشکار, به چهره های ورزشی و مدیران پیشنهاد می شود که علاوه بر تقویت مهارت ها و توانایی های مربوط به عملکرد در رقابت های ورزشی, بر ایجاد سبک زندگی بازارپسند ورزشکاران تمرکز نمایند. این موضوع از طریق رفتار اخلاقی در درون و بیرون زمین رقابت, حساس بودن در موضوعات اجتماعی - فرهنگی, رهبری خوب و مدل مناسب برای هوادار بودن, مسوولیت اجتماعی و نشان دادن احترام برای هواداران و تماشاچیان قابل دستیابی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، بهرام، امیری، سحر، احمدی، بهشت، و شعبانی مقدم، کیوان. (1394). الگوی همذات پنداری هوادار - ورزشکار با تصویر برند ورزشکار. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 14(30 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/506716/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی بهرام، امیری سحر، احمدی بهشت، شعبانی مقدم کیوان. الگوی همذات پنداری هوادار - ورزشکار با تصویر برند ورزشکار. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1394؛14(30 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/506716/fa

    IEEE: کپی

    بهرام یوسفی، سحر امیری، بهشت احمدی، و کیوان شعبانی مقدم، “الگوی همذات پنداری هوادار - ورزشکار با تصویر برند ورزشکار،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 14، no. 30 ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button