مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی تردد ناوگان اتوبوسرانی شهری بر اساس داده های موقعیت مکانی موردکاوی: خطوط اتوبوسرانی شهری تهران

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 118

چکیده

حمل و نقل عمومی یکی از شاخص های توسعه یافتگی و از جمله مهمترین جوانب در مدیریت کلان شهرهاست. خطوط اتوبوسرانی از جمله پرکاربردترین و شناخته شده ترین شیوه های حمل و نقل عمومی محسوب می شوند. امروزه سامانه های فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ثبت اطلاعات برخط از وضعیت ناوگان و با اهداف متنوعی همچون اطلاع رسانی, پیش بینی زمان سفر, برنامه ریزی و بهبود عملکرد در خدمت حوزه مدیریت شهری می باشند. تحلیل حجم بالای داده های ثبت شده از سامانه های موقعیت یاب جهانی و موقعیت یاب خودکار نیازمند بکارگیری مدل هایی کارا است؛ به نحوی که اطلاعات حاصل بتوانند در مدیریت, برنامه ریزی و بهبود عملکرد خطوط اتوبوس رانی مورد استفاده قرار گیرند. در این تحقیق, مدل سازی تردد ناوگان اتوبوس رانی شهری با استفاده از داده های موقعیت مکانی و به منظور تخمین زمان سفر و ارزیابی شاخص های کلیدی عملکردی ارائه شده است. بر اساس مدل پیشنهادی امکان تخصیص مناسب ناوگان در ساعات مختلف شبانه روز برای مسیرهای اتوبوسرانی فراهم شده و امکان برنامه ریزی جامع به منظور مدیریت ناوگان فراهم شده است. کاربردهای عمده مدل پیشنهادی عبارتند از: تخصیص بهینه اتوبوس ها به خطوط, زمانبندی موثر تردد ناوگان در خطوط, اطلاع رسانی دقیق به شهروندان و نهایتا مدیریت موثر تردد ناوگان اتوبوسرانی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساجدی نژاد، آرمان، حسن نایبی، عرفان، حیدری، جعفر، و رزمی، جعفر. (1394). مدل سازی تردد ناوگان اتوبوسرانی شهری بر اساس داده های موقعیت مکانی موردکاوی: خطوط اتوبوسرانی شهری تهران. مدل سازی در مهندسی، 13(42)، 103-118. SID. https://sid.ir/paper/506764/fa

    Vancouver: کپی

    ساجدی نژاد آرمان، حسن نایبی عرفان، حیدری جعفر، رزمی جعفر. مدل سازی تردد ناوگان اتوبوسرانی شهری بر اساس داده های موقعیت مکانی موردکاوی: خطوط اتوبوسرانی شهری تهران. مدل سازی در مهندسی[Internet]. 1394؛13(42):103-118. Available from: https://sid.ir/paper/506764/fa

    IEEE: کپی

    آرمان ساجدی نژاد، عرفان حسن نایبی، جعفر حیدری، و جعفر رزمی، “مدل سازی تردد ناوگان اتوبوسرانی شهری بر اساس داده های موقعیت مکانی موردکاوی: خطوط اتوبوسرانی شهری تهران،” مدل سازی در مهندسی، vol. 13، no. 42، pp. 103–118، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button