مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی سند تحول در سطح مدرسه از منظر بومی در مدل مدرسه محوری

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 186

چکیده

 هدف اساسی این پژوهش, تعیین شاخصه های سند تحول در سطح مدرسه از منظر بومی در مدل مدرسه محوری بود. پژوهش با توجه به هدف, کاربردی و به لحاظ ماهیت, توسعه ای و به شیوه آمیخته(کیفی و کمی) بود. ابتدا با رویکرد کیفی به واکاوی و تحلیل تمامی مدل های جهانی مدرسه محوری و سپس از روش کمی و پیمایشی استفاده شده است. تمام مدیران مقطع ابتدایی مدارس استان بوشهر(487نفر) جامعه آماری و طبق جدول مورگان وبه شیوه نمونه گیری تصادفی 217نفر نمونه انتخاب گردید. نتایج حاصل از یافته های پژوهش نشان می دهد که شاخصه های سند تحول بنیادین در سطح یک مدرسه با تمام ویژگی های جزیی تحقق حیات طیبه, کانون عرضه و خدمات و فرصتهای تعلیم و تربیت, زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموز با توجه به مولفه های مدرسه محوری بومی در وضیعت مطلوب می باشد. تمرکز بر ظرفیت های بومی وارزیابی اثربخشی آن نشان از صحت مدل طراحی شده, عوامل و مولفه­ های آن منطبق با سند تحول می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاریابی، مهدی، کمالی، نقی، و داودی، رسول. (1399). اثربخشی سند تحول در سطح مدرسه از منظر بومی در مدل مدرسه محوری. اندیشه های نوین تربیتی، 16(4 )، 153-186. SID. https://sid.ir/paper/507170/fa

    Vancouver: کپی

    فاریابی مهدی، کمالی نقی، داودی رسول. اثربخشی سند تحول در سطح مدرسه از منظر بومی در مدل مدرسه محوری. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(4 ):153-186. Available from: https://sid.ir/paper/507170/fa

    IEEE: کپی

    مهدی فاریابی، نقی کمالی، و رسول داودی، “اثربخشی سند تحول در سطح مدرسه از منظر بومی در مدل مدرسه محوری،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 4 ، pp. 153–186، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button