مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

311
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر ورود بنگاه ها به بازرگانی خارجی (مطالعه موردی صادرکنندگان خشکبار)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 محیط نهادی و نقش عوامل نهادی در توسعه بازرگانی خارجی از موضوع های بین رشته ای است که مورد اقبال قرار گرفته است. مطالعات میدانی نشان می دهد که سرمایه اجتماعی بر ورود و یا عدم ورود بنگاه ها به بازرگانی خارجی تاثیر بسزایی دارد. در این راستا, در مطالعه حاضر, سرمایه اجتماعی به وسیله پرسشنامه کمی سازی شده و پس از جمع آوری اطلاعات از مدیران عامل بنگاه های صادرکننده خشکبار, رابطه ورود به بازرگانی خارجی و سرمایه اجتماعی, آزمون شده است. جامعه پژوهش شامل دو گروه صادرکنندگان و بازرگانان داخلی خشکبار است که جمعا 40 پرسشنامه از این دو گروه جمع آوری گردید. نتایج نشان می دهد که اغلب بنگاه هایی به بازاریابی خارجی خشکبار وارد می شوند که با مشتریان خارجی خود دارای روابط خانوادگی یا دوستی های دیرینه هستند و سرمایه اجتماعی رابطه مثبت و معناداری با ورود بنگاه ها به بازرگانی خارجی دارد. همچنین, نتایج این پژوهش نشان می دهد اگرچه این سرمایه اجتماعی در استمرار صادرات مفید بوده است؛ اما موجب شده است که بنگاه ها بیشتر با شیوه سنتی و مبتنی بر بازاریابی غیرفعال به امر صادرات مبادرت می ورزند. برای غلبه بر این چرخه کارایی پایین, دولت می تواند از طریق تغییر در نهادهای رسمی و شیوه های اجرایی (مانند تضمین حقوق مالکیت نام تجاری, تشویق صادرکنندگان به شرکت در نمایشگاه های بین المللی از طریق اعطای یارانه, بیمه های پوششی صادرات) و ایجاد شرایط نهادی مطمئن, از ایجاد نااطمینانی محیطی جلوگیری و بستر مطمئنی را برای ورود بنگاه های با بازاریابی فعال فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپور، زهره، و امیری، هادی. (1394). بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر ورود بنگاه ها به بازرگانی خارجی (مطالعه موردی صادرکنندگان خشکبار). جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 26(1 (پیاپی 57) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/507744/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپور زهره، امیری هادی. بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر ورود بنگاه ها به بازرگانی خارجی (مطالعه موردی صادرکنندگان خشکبار). جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1394؛26(1 (پیاپی 57) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/507744/fa

    IEEE: کپی

    زهره رضاپور، و هادی امیری، “بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر ورود بنگاه ها به بازرگانی خارجی (مطالعه موردی صادرکنندگان خشکبار)،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 26، no. 1 (پیاپی 57) ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button