مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دورکاری در کتابخانه ملی ایران از دیدگاه دورکاران و مدیران آنها

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 40

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف: مطالعه دورکاری در کتابخانه ملی ایران از دو دیدگاه کارمندان دورکار و مدیران آنهاروش شناسی: روش پژوهش پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات، دو پرسشنامه پژوهش گر ساخته بود که در بین کارمندان دورکار (با حداقل حداقل 6 ماه سابقه دورکاری) و مدیران آنها در کتابخانه ملی ایران توزیع گردید. در زمان پژوهش، 85 نفر، واجد این شرط بودند که از این تعداد 70 نفر به پرسشنامه دورکاری پاسخ دادند.30 نفر از مدیران دورکاران نیز درباره دورکاری نظر دادند. ضریب آلفای کرونباخ در دو پرسشنامه مدیران و کارمندان دورکار به ترتیب 0.85 و 0.80 بود.یافته ها: یافته ها نشان داد 85% دورکاران زن و بیش از 80% متاهل بودند. بخش پردازش بیشترین تعداد دورکاران را شامل می شد.31% دورکاران از اتومبیل شخصی برای رسیدن به محل کار استفاده می کردند. بیش از 64% دورکاران بالاترین میزان رضایت از دورکاری را گزارش کردند حال آنکه بیش از 56% از مدیران رضایتی کمتر از متوسط داشتند. عوامل متاثر از دورکاری نیز از دیدگاه کارمندان دورکار و مدیران آنها قابل تامل بود. 80% کارمندان دورکار کاهش استرس را از عوامل تاثیرگذار عنوان کردند.. کاهش کنترل و دسترسی به دورکاران از عوامل متاثر از دورکاری از دیدگاه مدیران گزارش شد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد بین دیدگاه کارمندان دورکار و مدیران آنها در مورد ادامه دورکاری و نیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت معنی داری وجود نداشت اما بین دیدگاه مدیران و دورکاران در مورد کیفیت کار تفاوت معنی دار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفقلی نژادورجوی، اعظم، حریری، نجلا، و صادق زاده وایقان، علی. (1395). دورکاری در کتابخانه ملی ایران از دیدگاه دورکاران و مدیران آنها. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 8(1 (پیاپی 17) )، 19-40. SID. https://sid.ir/paper/507858/fa

    Vancouver: کپی

    نجفقلی نژادورجوی اعظم، حریری نجلا، صادق زاده وایقان علی. دورکاری در کتابخانه ملی ایران از دیدگاه دورکاران و مدیران آنها. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1395؛8(1 (پیاپی 17) ):19-40. Available from: https://sid.ir/paper/507858/fa

    IEEE: کپی

    اعظم نجفقلی نژادورجوی، نجلا حریری، و علی صادق زاده وایقان، “دورکاری در کتابخانه ملی ایران از دیدگاه دورکاران و مدیران آنها،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 8، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 19–40، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507858/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button