مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه روش تدریس مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی با شیوه سخنرانی و تاثیر آن ها بر خلاقیت و پیشرفت درسی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 109

چکیده

 در مطالعه حاضر «روش تدریس مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی» با «شیوه سخنرانی» مقایسه شده و تاثیر آن ها بر خلاقیت و پیشرفت درسی بررسی شده است. این مطالعه به روش تجربی و با به کارگیری طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانش آموزان پسر پایه دوم دوره متوسطه دوم هنرستان شهرستان اسلام آباد غرب بود که در سال تحصیلی 95 -1394 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری شامل 30 نفر دانش آموز پسر پایه دوم دوره متوسطه دوم (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه) بود که اطلاعات آن به شیوه نمونه گیری دردسترس به دست آمد. پرسشنامه خلاقیت تورنس و آزمونی که محقق آن را طراحی کرده بود, ابزار این پژوهش بود. روایی ابزار از طریق روش همسانی درونی بررسی شد که برای پرسشنامه خلاقیت برابر با 81% بود. پایایی آزمون از طریق روش بازآزمایی به دست آمد که در سیالی 86%, در ابتکار 84%, در انعطاف پذیری 86% و در بسط, 79% بود. همچنین, پایایی برای پرسشنامه پیشرفت تحصیلی ازطریق روش بازآزمایی 84% به دست آمد. برای انجام محاسبات آماری از نرم افزار spssنسخه 16 استفاده شد و برای بررسی فرضیه های پژوهش, آزمون تحلیل کوواریانس به کار رفت.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل با ضریب اطمینان 95% به طور معنادار افزایش یافته است. براساس نتایج پژوهش حاضر, روش تدریس یادگیری مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی مولفه ای اثرگذار و مثبت بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است, بنابراین در تدابیر آموزشی باید به این امر توجه کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، ابراهیم، و موسوی، فرانک. (1394). مقایسه روش تدریس مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی با شیوه سخنرانی و تاثیر آن ها بر خلاقیت و پیشرفت درسی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 4(12 )، 97-109. SID. https://sid.ir/paper/507937/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی ابراهیم، موسوی فرانک. مقایسه روش تدریس مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی با شیوه سخنرانی و تاثیر آن ها بر خلاقیت و پیشرفت درسی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1394؛4(12 ):97-109. Available from: https://sid.ir/paper/507937/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم اسماعیلی، و فرانک موسوی، “مقایسه روش تدریس مشارکتی از طریق محیط یادگیری الکترونیکی با شیوه سخنرانی و تاثیر آن ها بر خلاقیت و پیشرفت درسی،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 4، no. 12 ، pp. 97–109، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button