مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودآگاهی سازمانی و شاخص اثربخشی کل سازمان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 در فضای کسب و کار و اقتصاد دانش محرک امروز مفاهیمی چون سازمان های دانش بنیان, دانش محور و دانش محرک جایگاهی خاص دارند. یکی از نیازهای اساسی چنین سازمان هایی آن است که بدانند حداکثر کاری که سازمان می تواند انجام دهد چقدر است؟ و در یک موقعیت مشخص, چه حالتی می تواند کاردهی یک سازمان را به حداکثر مقدار خود برساند تا با استفاده از این آگاهی بتوانند در تغییر و واکنش به تغییرات محیطی موفق باشند. برای رسیدن به این هدف ها, نه تنها خودآگاهی فردی بلکه خودآگاهی سازمانی و روش های رسیدن به خودآگاهی سازمانی می تواند بسیار سودمند باشد و ابزارهائی را در اختیار مدیران سازمان های دانش محرک قرار دهد که به موفقیت آن ها در فضای کسب و کار امروز جهانی کمک کند. این خودآگاهی می تواند در قالب داشبورد مدیریتی نیز نمایش داده شود. در این مقاله تلاش شده است ضمن تشریح مفهوم خودآگاهی سازمانی و مفاهیم مرتبط با آن, مهم ترین روش های ارزیابی اثربخشی و کارآیی سازمانی به عنوان ابزارهایی برای رسیدن به خودآگاهی سازمانی معرفی شوند. در این راستا الگوئی برای رسیدن به خودآگاهی سازمانی موسوم به شاخص کل اثربخشی سازمانی معرفی می گردد که با استفاده از آن می توان ضمن تشخیص موقعیت, مسیر حرکت سازمان بر مبنای آگاهی را نیز تصحیح کرد و با پایش مستمر و آگاهانه اقدامات طراحی شده و اقدامات انجام شده, نقاط قوت و ضعف سازمانی را تشخیص و با تکیه برخودآگاهی سازمانی, مزیت های رقابتی سازمان را توسعه داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک زاده، غلامرضا، و ملک زاده، محمدامین. (1396). خودآگاهی سازمانی و شاخص اثربخشی کل سازمان. رشد فناوری، 14(53 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/509170/fa

    Vancouver: کپی

    ملک زاده غلامرضا، ملک زاده محمدامین. خودآگاهی سازمانی و شاخص اثربخشی کل سازمان. رشد فناوری[Internet]. 1396؛14(53 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/509170/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا ملک زاده، و محمدامین ملک زاده، “خودآگاهی سازمانی و شاخص اثربخشی کل سازمان،” رشد فناوری، vol. 14، no. 53 ، pp. 1–8، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button