مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و اولویت بندی مولفه های آمیخته بازاریابی تاثیرگذار در توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان فومن)

صفحات

 صفحه شروع 473 | صفحه پایان 486

چکیده

 امروزه گردشگری در مناطق روستایی اهمیت ویژه ای یافته است و راهی برای رفاه جوامع محلی تلقی می شود. با وجود مزایای بسیار زیاد گردشگری روستایی برای توسعه روستاها, باید برنامه ریزی خاصی برای جذب گردشگر انجام شود. از این رو در این تحقیق وضعیت آمیخته بازاریابی شامل هفت مولفه مکان, برنامه ریزی و مدیریت, شواهد و امکانات فیزیکی, تبلیغات, مردم و کارکنان, قیمت و محصول در روستاهای شهرستان فومن بررسی شد. روستاهای این شهرستان با وجود داشتن امکانات بالقوه, جاذبه های گردشگری فراوان و نزدیکی به کانون های پرجمعیت شهری, فرصت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری دارند. با وجود این, تاکنون اقتصاد گردشگری در این روستاها جایگاه واقعی خود را نیافته است. در این راستا با پیمایش میدانی و روش تحقیق توصیفی تحلیلی داده ها بر اساس پرسش نامه محقق ساخته 46 سوالی گردآوری و موضوع از دیدگاه 40 تن از کارشناسان سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بررسی شد. پردازش داده ها با نرم افزار SPSS و آزمون های دوجمله ای, همبستگی و فریدمن صورت گرفت. نتایج حاصل نشان دهنده وضعیت نامطلوب بیشتر شاخص ها, به ویژه در مولفه های تبلیغات و مردم و کارکنان در عین اهمیت زیاد آن ها در بازاریابی گردشگری روستایی منطقه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسام، مهدی، چراغی، مهدی، اکبری، زینب، و رهبان، سمیه. (1396). ارزیابی و اولویت بندی مولفه های آمیخته بازاریابی تاثیرگذار در توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان فومن). پژوهش های روستایی، 8(3 )، 473-486. SID. https://sid.ir/paper/509265/fa

    Vancouver: کپی

    حسام مهدی، چراغی مهدی، اکبری زینب، رهبان سمیه. ارزیابی و اولویت بندی مولفه های آمیخته بازاریابی تاثیرگذار در توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان فومن). پژوهش های روستایی[Internet]. 1396؛8(3 ):473-486. Available from: https://sid.ir/paper/509265/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حسام، مهدی چراغی، زینب اکبری، و سمیه رهبان، “ارزیابی و اولویت بندی مولفه های آمیخته بازاریابی تاثیرگذار در توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان فومن)،” پژوهش های روستایی، vol. 8، no. 3 ، pp. 473–486، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button